arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

مرور بازیگران برگزیده دو دهه اخیر

بیست‌ و‌ ششمین جشنواره فجر سال ۸۶ با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانانی همچون مجید مجیدی، رضا میرکریمی، رسول صدرعاملی، مانی حقیقی، کمال تبریزی، خسرو معصومی، محمد علی طالبی و... برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیست‌ و‌ ششمین جشنواره فجر سال ۸۶ با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانانی همچون مجید مجیدی، رضا میرکریمی، رسول صدرعاملی، مانی حقیقی، کمال تبریزی، خسرو معصومی، محمد علی طالبی و... برگزار شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد
امین حیایی که در دو سه سال گذشته با بازی در نقش‌های متفاوت تا یک قدمی سیمرغ رفت، اولین حایزه‌اش از جشنواره فیلم فجر را سال ۸۶ دریافت کرد. حیایی آن دوره برای بازی در «شب» رسول صدرعاملی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خانه برد. حیایی در حالی این جایزه را کسب کرد که شهاب حسینی، محمدرضا فروتن، حبیب رضایی و رضا ناجی از جمله نامزدان دریافت سیمرغ جشنواره بیست‌و‌ششم بودند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن
با اینکه سابقه زیادی در تئاتر داشت و در چندین فیلم سینمایی ایفای نقش کرده بود، اما نامش با «به همین سادگی» سر زبان‌ها افتاد و توانست سال ۸۶ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند. هنگامه قاضیانی با فیلم رضا میرکریمی مورد توجه داوران جشنواره بیست‌و‌ششم قرار گرفت و یکی از اصلی‌ترین جوایز را به خانه برد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
محسن تنابنده که بارها بازی‌هایش در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفته، اولین سیمرغ بلورین را سال ۸۶ و برای بازی در «استشهادی برای خدا» دریافت کرد. او در فیلم علیرضا امینی یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن
مهتاب نصیرپور که دو سال قبل برای «به نام پدر» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرده بود، در جشنواره بیست‌و‌ششم مجددا موفقیتش را تکرار کرد و برای بازی در «فرزند خاک» روی سن اختتامیه جشنواره فجر رفت و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن از داوران جشنواره آن سال گرفت

نظرات بینندگان