arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۱۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد عقب کشید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از تشکیل جلسه هیئت 5 نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت الله هاشمی، دکتر فرهاد دانشجو، گزینه ریاست دانشگاه آزاد با فارس مصاحبه ای کرده که از محتوای آن این گونه استنباط می شود که نمایندگان شورا درباره خلاف رویه بودن رای گیری برای دانشجو و لزوم رای گیری مجدد درباره رییس جدید دانشگاه آزاد متقاعد شده اند. از همین رو دانشجو گفته: در صورت رأی‌گیری مجدد برای انتخاب 'رئیس دانشگاه آزاد' کاندیدا نخواهم شد.

 

به گزارش خبرنگار بازتاب، فارس که فرهاد دانشجو را رئیس جدید دانشگاه آزاد می خواند، به نقل از وی نوشت: اگر شورای انقلاب فرهنگی مصلحت را در رد مصوبه خود و لغو مصوبه هیئت امنای دانشگاه آزاد بداند،‌ بهتر است طوری عمل شود تا همان کاندیدایی که اعضای اقلیت هیئت امنای دانشگاه آزاد می‌خواهند، انتخاب شود.

اکنون این پرسش به وجود آمده که چرا برادران (فرهاد و کامران) دانشجو با وجود آن که بعد از تغییر قانون و اضافه شدن چند عضو جدید به هیات امنای دانشگاه آزاد، در این هیات اکثریت را در اختیار دارند، باز هم از معرفی کاندیداها و ارائه برنامه پرهیز دارند؟

 

 

فرهاد دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعی از جزئیات جلسه روز گذشته ۵ عضو منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارید؟ گفت: طبق شنیده‌ها در جلسه روز گذشته هیئت ۵ نفره با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نتیجه خاصی گرفته نشده است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که با توجه به کشمکش‌های موجود درباره امضای حکم ریاست شما بر دانشگاه آزاد، آیا هنوز هم مصر به ریاست بر این دانشگاه هستید؟ تأکید کرد:‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع رسیدگی به این موضوع است.

وی افزود: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تصمیم خود مبنی بر ریاست بنده بر دانشگاه آزاد تأکید کند، بنده نیز به عنوان رئیس جدید این دانشگاه به انجام وظایف خود خواهم پرداخت.

دانشجو اظهار داشت: اما اگر قرار باشد دوباره جلسه هیئت امنای این دانشگاه تشکیل شود و برای انتخاب رئیس جدید دانشگاه رأی‌گیری شود، بنده دیگر کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد نخواهم شد و به هیچ‌وجه در هیچ جلسه‌ای که قرار باشد رئیس جدید دانشگاه آزاد انتخاب شود، خود را کاندیدا نخواهم کرد.

رئیس جدید دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: یک بار مسیر قانونی انتخاب ریاست دانشگاه آزاد طی شده و اگر ۱۰ بار دیگر هم این مسیر طی شود باز هم همین روند ادامه خواهد یافت.

فرهاد دانشجو تصریح کرد:‌ اگر باز هم این مسیر قانونی طی شود اما نظر اعضای اقلیت هیئت امنای دانشگاه آزاد فراهم شود، ممکن است مشکلاتی به وجود آید پس مایل نیستم دوباره خود را در معرض کاندیداتوری ریاست این دانشگاه قرار دهم.

او گفت: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصلحت را در رد مصوبه خود و لغو مصوبه هیئت امنای دانشگاه آزاد بداند،‌ فکر می‌کنم بهتر است طوری عمل شود تا همان کاندیدایی که اعضای اقلیت هیئت امنای دانشگاه آزاد می‌خواهند، انتخاب شود و بیشتر از این با آبروی افراد بازی نشود و از همان اول براساس مصلحت آخر یعنی گوش دادن به دستورات اعضای اقلیت هیئت امنای دانشگاه آزاد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه دوباره خود را در معرض رأی قرار نخواهم داد، تأکید کرد: بنده از همان ابتدا براساس تکلیف وارد این میدان شدم و براساس تکلیف تاکنون عمل کردم و حالا اگر قانون‌گذار مصلحت را به گونه‌ای دیگر می‌داند، همه باید به قانون تن در دهیم البته بنده دیگر کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد نخواهم شد.

فرهاد دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در جلسات این هیئت شرکت خواهید کرد؟ گفت: به عنوان یکی از اعضای این هیئت در تمامی جلسات شرکت خواهم کرد و سعی می‌کنم نظرات خود را برای بهتر شدن فرایند دانشگاه آزاد به صورت مستقل ارائه کنم و موضوع عدم کاندیداتوری دوباره بنده هیچ‌گونه مغایرتی با عضویت بنده بر هیئت امنای دانشگاه آزاد ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده خود را موظف به رعایت مصوبات هیئت امنای دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌دانم و برای تمامی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی احترام قائلم.

 

در جلسه دیروز چه گذشت؟

 

 

گفتنی است دیروز جلسه ای با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان منتخب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در پایان این جلسه دکتر میرزاده، دبیر هیأت مؤسس و عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط اعضای منتخب و پس از بحث و تبادل نظر، راهکارهایی در جلسه مطرح شد که مورد تفاهم مشترک قرار گرفت و مقرر شد جلسه بعدی به زودی تشکیل شود."

به گزارش مهر، جلسه مذاکره حجت الاسلام محمد محمدیان، علی اکبر ولایتی، محمدرضا مخبر دزفولی، حجت الاسلام محسن قمی و غلامعلی حدادعادل با رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام تا دقایقی پیش به پایان رسید.

 
اعضای تیم مذاکره کننده قرار بود در این جلسه به بررسی موضوع صدور حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد توسط هاشمی رفسنجانی بپردازند.

لازم به ذکر است در جلسه انتخاب رییس دانشگاه آزاد در هیات امنا، آیت الله هاشمی رییس این هیات خواستار اعلام برنامه کلیه کاندیداها و سپس تصمیم گیری و رای گیری درباره رییس دانشگاه آزاد طبق قانون شد، اما 5 نفر از اعضای هیات امنا به فرهاد دانشجو ، یکی از اعضای این هیات رای دادندو   از همین رو آیت الله هاشمی با توجه به این روند، از امضای حکم دانشجو خود داری کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
7
91
امیدوارم هاشمی اینجا قدرتشو نشون بده و دوباره وارد فضای قدرت بشه
بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
2
69
حالا چرا به اقای دانشجوبرخورده؟!؟!
شایدناراحت برای مصاحبه های انجام داده هستند؟!؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
8
73
درود بر هاشمي قانونمدار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
5
46
به خیر گذشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
7
71
خدا به ایت الله هاشمی عزت دهد ودوستانش را یاری کند ومخالفانش را هدایت کند تا قدر مردان بزرگ وافتخارافرین کشورمان را بدانیم.
IRAN
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
2
63
اگه این یه جا هم پای بعضی ها باز بشه دیگه هیچی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
36
چرا مخالف ارائه برنامه هستند؟
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
8
32
نصیحتی می کنم به شما و نسل های اینده . می خواهند افراد موثر را خلع سلاح کنند.

امام (ره).

فرمایش حضرت امام در جریان برخی توطئه های کودکانه برخی ها علیه نیروهای انقلاب.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
4
40
این اقدام منطقی و انقلابی هاشمی مار را به یاد اقدامات انقلابی ایشان در دهه 60 در برخورد با قانون گریزان می اندازد.درود برهاشمی انقلابی یار امام و رهبر انقلاب
نظرات بینندگان