arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا:

جلوی مین گذاری ایران را در تنگه ی هرمز می گیریم/ اقدام ما دفاع از خود محسوب خواهد شد! / ایران برای حمله، قایق انتحاری آماده کرده است

یک فرمانده ارشد نیروی دریایی امریکا گفت: نیروی دریایی امریکا هرگونه تلاش ایران برای مین گذاری در تنگه ی هنرمز و خلیج فارس را متوقف می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فرمانده ارشد نیروی دریایی امریکا گفت: نیروی دریایی امریکا هرگونه تلاش ایران برای مین گذاری در تنگه ی هنرمز و خلیج فارس را متوقف می کند.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از بیزنس ویک، مارک فاکس، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا به خبرنگاران در مرکز فرماندهی خود در بحرین گفت: ایران هزاران مین دارد و این مشکل بزرگی برای ما محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: مین گذاری در آب های بین المللی یک اقدام جنگی به حساب می اید و ما از وقوع ان جلوگیری می کنیم. ما وظیفه و حق داریم که از حود دفاع کنیم و اقدام ما در مقابل ایران دفاع از خود محسوب می شود!

فاکس گفت: اگر ما در مقابل ایران اقدامی نکنیم و اجازه مین گذاری را بدهیم، پروسه ی از بین بردن انها پروسه ای سخت و طولانی خواهد بود.



این فرمانده ارشد امریکایی گفت: نیروی دریایی با استفاده از سنسورها و هواپیماهای شناسایی مین گذاری ایرانی ها را شناسایی می کند.

وی در ادامه افزود: در طول جنگ نفتکش ها ما چندین نفر را دستگیر کردیم.

فکس گفت: در سال 2008 مقامات امریکایی ارزیایی کردند که ایران تعداد قابل توجهی مین دارد که از طریق زیردریایی های ساخت روسیه که ایران در دهه 1990 خریداری کرد می توان انها را کار گذاشت.

وی افزود: در طول 18 ماه گذشته، ایرات تعداد زیردریایی هایی یونو کلاس خود را به 10 عدد افزایش داده است.



وی گفت: این زیردریایی ها توانایی زیادی ندارد و نمی توانند به مدتی طولانی در زیر اب بماند. اما وضعیت جغرافیایی تنگه ی هرمز به طور قطع به نفع انهاست.

این فرمانده آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه ایران در هفته های گذشته تحرکات خود را در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش داده است ، افزود : ایران در حال آماده کردن قایق های انتحاری برای حمله به ناوگان آمریکا در منطقه است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
47
38
نمیدونم چرا امریکایی ها اصراردارند ادای احمق ها را در بیاورند.قطعا ایشان صرفاناراحت ونگران تعدادی مین احتمالی که به راحتی قابل شناسایی هست نیستند،درجنگ های امروزی موشک ها بسیار دقیق تر وتعیین کننده تر هستند.
نظرات بینندگان