arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

رییس سازمان حج: مذاکرات رسمی برای حج سال ۹۹ یک ماه قبل با طرف عربستانی انجام شد / از جمله چالش‌های جدی در حج سال ۹۸ حمل و نقل زائران بود

علی‌رضا رشیدیان - رییس سازمان حج و زیارت - در جریان دیدار مسؤولان حج با رهبر معظم انقلاب که روز گذشته انجام شد، طی ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه، یادآور شد: عملیات حج ۹۸ در نهایت همدلی و همراهی بخش‌های مختلف توأم با عزت و اقتدار حجاج ایرانی و نظام جمهوری اسلامی برگزار شد. برای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج تمتع در سال آتی هم برنامه‌ها بر مبنای آسیب‌شناسی حج ۹۸ با توجه و تمرکز بر ظرفیت‌های دانایی و تجربه، تدوین و طبق زمان‌بندی انجام شده، اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان حج: مذاکرات رسمی برای حج سال ۹۹ یک ماه قبل با طرف عربستانی انجام شد / با توجه مباحث و نظرات طرف مقابل توافق‌نامه امضا شد / از جمله چالش‌های جدی در حج سال ۹۸ حمل و نقل زائران بود

رییس سازمان حج و زیارت با تشریح چالش‌های حج ۹۸ در دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: حج ۹۹ جلوه‌ای از معنویت و همدلی ملت ایران خواهد بود که نماد استقامت در برابر استکبار جهانی و اتحاد امت اسلامی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان - رییس سازمان حج و زیارت - در جریان دیدار مسؤولان حج با رهبر معظم انقلاب که روز گذشته انجام شد، طی ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه، یادآور شد: عملیات حج ۹۸ در نهایت همدلی و همراهی بخش‌های مختلف توأم با عزت و اقتدار حجاج ایرانی و نظام جمهوری اسلامی برگزار شد. برای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج تمتع در سال آتی هم برنامه‌ها بر مبنای آسیب‌شناسی حج ۹۸ با توجه و تمرکز بر ظرفیت‌های دانایی و تجربه، تدوین و طبق زمان‌بندی انجام شده، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مذاکرات رسمی برای حج سال ۹۹ یک ماه قبل با طرف عربستانی انجام شد و مطالبات، مشکلات و ملاحظات خود را به آن‌ها اعلام کردیم و با توجه به این مباحث و نیز نظرات طرف مقابل توافق‌نامه امضا شد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در حج امسال (۱۳۹۸) با توجه به نگاه حاکمیتی نظام به موضوع حج، علی رغم افزایش نرخ ارز در کشور با حمایت‌های رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور (رئیس شورای عالی حج و زیارت) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی بانک مرکزی در محاسبه نرخ ارزِ عملیات حج، مساعدت قابل توجهی شد و زائران با نرخ مناسب‌تری موفق به تشرف شدند.

وی بیان کرد: امیدواریم در حج سال ۹۹ نیز این رویه با توصیه رهبر معظم انقلاب و عنایت رییس جمهور ادامه یابد.

رشیدیان از جمله چالش‌های جدی در حج سال ۹۸ را به حوزه حمل و نقل هوایی و مساله فشار عربستان سعودی در افزایش قیمت بلیط هواپیما و عدم صدور مجوز حضور برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مربوط دانست و افزود: در نهایت شرکت هواپیمایی «ایران ایر» با حضور موثر و درخشان و همراهی در جلوگیری از افزایش قیمت بلیط، اقتدار و توانمندی عرصه صنعت هوایی کشورمان را یکبار دیگر به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: در حج امسال برنامه‌های ایمن‌سازی سفر، شناسایی مخاطرات و مراقبت و خدمت‌رسانی مناسب هیات پزشکی از حجاج و تامین تسهیلات رفاهی و کنسولی برای زائران با جلب مشارکت طرف‌های عربستانی در همه زمینه‌ها بخوبی اجرایی شد. در عین حال برخی مشکلات و ملاحظات نیز مستندسازی و به مسؤولان عربستان منعکس شد.

رشیدیان از دیگر اقدامات موثر در حج امسال را استفاده از برنامه‌های هوشمندسازی عملیات اجرایی با هدف بکارگیری فناوری‌های نوین برای مدیریت بهتر عملیات و تسهیل خدمت‌رسانی به حجاج در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و امداد در مکه و مدینه و ایام تشریق ذکر کرد.

نظرات بینندگان