arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

حجم سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان ۳.۵برابر سیل گلستان بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:حجم سیلاب اخیر این استان ۳.۵ برابر سیلاب استان گلستان بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجم سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان ۳.۵برابر سیل گلستان بودمنصور بیجار روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان که به منظور جمع‌بندی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها و خسارات وارده در سیلاب اخیر برگزار شد اظهار داشت : نداشتن تلفات جانی در این سیلاب نشان از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای قابل توجه تمامی دستگاه‌ها بوده است.
وی پیام رهبرمعظم انقلاب را موجب شتاب بخشی خدمات و اقدامات همه دستگاه‌ها و نهادها عنوان کرد و اظهار داشت: حضور مقامات کشوری نشان از توجه ویژه نظام به این استان است.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در سیلاب اخیر علاوه بر همبستگی تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران استان، حضور مقامات کشوری  بویژه پیام رهبری امیدوار کننده و چراغ راه برای ادامه مسیر بود.

عباسعلی ارجمندی گفت: مجموعه خسارات برآورد شده سیلاب اخیر تا کنون سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین خسارت به ترتیب مربوط به بخش‌ راه، مسکن و کشاورزی است. 

وی افزود: همچنین هزارو ۵۴۲ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب بودند و تاکنون جمع کل اقلام امدادی که به این استان وارد شده سه هزار و ۹۵۵ تن بوده است.

در این نشست مقرر شد با عنایت به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی‌ها طی روزهای پایانی هفته جاری و هفته آتی و نظر به اینکه در برخی نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط زندگی به حالت عادی بازنگشته است، تمامی اعضای ستاد بحران ضمن آماده باش با به کارگیری تمام امکانات و ماشین آلات و نیروی انسانی خود تمهیدات لازم را ب

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان