arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، شنبه ۱ بهمن ۱۲۶۰ / شاه تصور می‌کند خدا نیست و ملیجک حافظ وجود سلطنت است!

شاه فرمودند: به ملیجک که: «اگر فرنگستان رفتم تو باید در تماشاخانه مرا حفظ کنی. همین که آتش درگرفت مرا از تماشاخانه بیرون بکشی»! سبحان‌الله! تصور می‌کند خدا نیست و ملیجک حافظ وجود سلطنت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاه تصور می‌کند خدا نیست و ملیجک حافظ وجود سلطنت است!

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش سرویس تاریخ «انتخاب»، در خاطرات اعتماد السلطنه در روز شنبه ۱ بهمن ۱۲۶۰ آمده است:

الحمدلله ماه صفر که مشهور به شومی و خطر بود تمام شد. صبح درخانه [دربار] معلوم شد شاه دیروز پلنگی شکار فرمودند: و خیلی از این فقره مشعوف بودند. بعد از ناهار فرمودند که شب درخانه حاضر باشم. خانه آمدم. مغرب به درخانه رفتم. امروز امین‌السلطان به واسطه تپش قبل بدحال شده بوده است و شاه خیلی متالم. چنان‌چه در سر شام آثار تالم از وجنات شاه پیدا بود. آقا ملیجک پسر که ورود کرد تمام الم مبدل به نهایت شعف شد. در سر شام تفصیل حریق تماشاخانه وین را که در هشتم دسامبر مطابق پنجشنبه ۱۶ محرم روی داده بود و هزار نفر متجاوز از آتش سوخته بودند عرض می‌کردم. شاه فرمودند: به ملیجک که: «اگر فرنگستان رفتم تو باید در تماشاخانه مرا حفظ کنی. همین که آتش درگرفت مرا از تماشاخانه بیرون بکشی»! سبحان‌الله! تصور می‌کند خدا نیست و ملیجک حافظ وجود سلطنت است.

نظرات بینندگان