arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

آشنا: دولت در زنده یا ضبطی بودن برنامه‌های صداوسیما هیچ دخالتی ندارد

مشاور رییس جمهور و نماینده ایشان در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در خصوص شایعات منتشر شده در خصوص فشار دولت و شخص ایشان در تعطیلی یا تغییر وضعیت برخی برنامه‌های تلویزیون، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آشنا: دولت در زنده یا ضبطی بودن برنامه‌های صداوسیما هیچ دخالتی ندارد

 متن اطلاعیه آشنا به شریح ذیل است:

حضور محترم مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری

با سلام و تحیت

پیرو انتشار خبر «فشار دولت و حسام‌الدین آشنا برای تعطیلی برخی برنامه‌های تلویزیون»، چند نکته را به اطلاع می‌رساند:

۱. مکاتبه شماره ۱۳۶۵۸۷ مورخ ۲۴/۱۰/۹۸ اینجانب با شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در خصوص برنامه جهان‌آرا تا کنون در آن شورا طرح نشده و هیچ تصمیمی درباره آن اتخاذ و به سازمان ابلاغ نشده است.

۲. بر اساس اعلام مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، ضبطی شدن برنامه‌های سیما محدود به سه برنامه جهان‌آرا، ثریا و عصرانه نیست و تصمیمی است که بر اساس «آیین‌نامه‌ تهیه شده توسط خبرگان برنامه‌های تلویزیونی با هدف افزایش غنای محتوای برنامه‌ها»، گرفته شده‌است. بنابراین ضبطی‌شدن برنامه‌ها، یک تصمیم درون سازمانی است و دولت هیچ نقشی در آن نداشته است.

۳. باید تصریح شود دولت در زنده یا ضبطی بودن و پخش یا عدم پخش برنامه‌ها هیچ دخالتی ندارد و تنها بر اصول حرفه‌ای برنامه‌سازی متوازن، رعایت بی‌طرفی، انصاف، عینیت و شفافیت تاکید دارد.

۴. موضوع عدم پذیرش دعوت مکرر برنامه جهان‌آرا یا سایر برنامه‌ها، خلاف واقع است و برای حضور در برنامه‌های زنده تلویزیونی با موضوعات مرتبط با تخصص و مسئولیت‌های اینجانب در دولت، اعلام آمادگی می‌کنم.

ضروری است خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محترم طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی، این توضیح و متن ارسالی را در اسرع وقت و در همان صفحه سایت یا روزنامه منتشر کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان