arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

رسانه فرانسوی: برگزاری نشستی در سرزمین‌های اشغالی با محوریت ایران و منطقه خاورمیانه

رادیو بین‌المللی فرانسه امروز(سه‌شنبه یکم بهمن) از برگزاری نشستی در سرزمین‌های اشغالی با محوریت ایران و منطقه خاورمیانه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای این رسانه فرانسوی در گزارشی نوشت: به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی اسرای اردوگاه مرگ آشویتز در جریان جنگ جهانی دوم، تل‌آویو قصد دارد در هفته پیش رو نشستی با حضور سران کشورهای جهان برگزار کند.
بزرگترین محور این نشست، تحولات مربوط به ایران و منطقه خاورمیانه خواهد بود.

ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون، رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه و همچنین مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا، از جمله رهبران شرکت‌کننده در نشست سران جهان در بیت المقدس (اورشلیم) هستند.

طبق‌ گزارش‌ها از امروز تدابیر امنیتی در شهر اورشلیم با حضور هزاران نیروی پلیس و امنیتی افزایش یافته است.
نیروهای پلیس با همکاری نیروهای اطلاعاتی، تامین امنیت این نشست را که عمده مهمانان آن از کشورهای اروپایی هستند، برعهده خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه(۲۹ دی) در سخنانی درباره برگزاری این نشست، ایران را مهمترین دغدغه امنیتی تل آویو معرفی کرد و گفت: با سران جهان در نشست اورشلیم «دربارۀ ایران، تحولات منطقه و تقویت مناسبات اسرائیل با کشورها گفت‌وگو خواهد کرد.»

قرار است در این نشست، مکرون علاوه بر دیدار با نتانیاهو، با رقیبان انتخاباتی او، همچون بنی گانتز نیز دیدار کند.

آندره دودا رئیس جمهوری لهستان، کشوری که در آن اردوگاه مرگ آشویتز توسط آلمان نازی دایر شد، این نشست را تحریم و اعلام کرده است در آن شرکت نخواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان