arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست باشگاه‌های ایرانی را رد کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد با وجود اعتراض تیم‌های ایرانی مبنی بر سلب حق میزبانی در داخل ایران، تیم‌های استقلال و شهرخودرو به جای ایران باید در امارات مقابل نمایندگان کویت و بحرین میزبانی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست باشگاه‌های ایرانی را رد کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود اعتراض تیم‌های ایرانی مبنی بر سلب حق میزبانی در داخل ایران، اعلام کرد که دیدار تیم‌های استقلال و شهرخودرو با رقبای کویتی و بحرینی باید در امارات برگزار شود.

این تصمیم AFC در حالی است که پیش از این قرار بود استقلال با الکویت در تهران و شهرخودرو با الرفاع در مشهد دیدار کنند اما AFC در تصمیمی جانبدارانه و غیرورزشی، حق میزبانی را از تیم‌های ایرانی سلب کرد. AFC دوشنبه ۳۰ دی پیشنهاد کرده بود که دیدارهای پلی‌آف نمایندگان ایران در قطر برگزار شود که با مخالفت ایرانی‌ها روبرو شد.

در ادامه، سه‌شنبه شب کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه تصمیمات غیر ورزشی، این بازی‌ها را به خاک امارات منتقل کرده است. البته این احتمال وجود دارد که کشور قطر میزبانی از تیم‌های ایرانی را نپذیرفته باشد.

نکته جالب‌تر این است که به نظر می‌رسد AFC به درخواست تضمین ایران برای برگزاری دیدارهای مرحله گروهی و بازی برگشت تیم‌های ایرانی در خاک ایران هیچ اشاره ای نکرده و احتمالا قصد ندارد چنین تعهدی بدهد.

اکنون باید دید تیم‌های ایرانی که دوشنبه در نامه‌ای به AFC اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر به میزبانی در خارج از ایران نیستند و از حق میزبانی خود کوتاه نمی‌آیند، چه واکنشی نسبت به این موضوع خواهند داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان