arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

گاردین: بن سلمان چند ماه قبل از قتل جمال خاشقجی، تلفن مالک شرکت آمازون را هک کرده بود

روزنامه گاردین گزارش داد که تلفن همراه جف بزوس مالک شرکت آمازون توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از طریق ارسال یک بدافزار در پیام رسان واتس اپ هک شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه گاردین گزارش داد که تلفن همراه جف بزوس مالک شرکت آمازون توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از طریق ارسال یک بدافزار در پیام رسان واتس اپ هک شده است.

منابع خبری به این روزنامه انگلیسی گفتند، در سال ۲۰۱۸ چندین ماه پیش از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار برجسته سعودی (توسط عوامل حکومت عربستان)، یک پیام در واتس اپ از حساب شخصی بن سلمان به تلفن همراه بزوس ارسال شده است.

طبق نتیجه به دست آمده از تحلیل مجاری قانونی دیجیتالی، پیام ارسال شده از شماره محمد بن سلمان شامل یک بدافزار بوده که در گوشی بزوس ثروتمندترین مرد دنیا نفوذ کرده است.

طبق این گزارش، به احتمال بسیار زیاد انتقال یک فایل ویدئویی ویروسی از تلفن بن سلمان به تلفن همراه بزوس عامل این حمله بوده است.

به گفته منابع آگاه، این دو نفر در تاریخ اول مه ۲۰۱۸ یک مکالمه دوستانه در واتس اپ داشته اند که طی آن فایل "ناخواسته" انتقال یافته و اطلاعات زیادی از تلفن بزوس در مدت چند ساعت استخراج شده است.

موضوع دخالت شخص بن سلمان در انتقال فایل و تلاش های او برای فریفتن سرمایه گذاران غربی بیشتر برای نقش آفرینی در اقتصاد عربستان مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین این مساله مورد بررسی موشکافانه قرار خواهد گرفت که چرا ولیعهد عربستان و حلقه افراد نزدیک به او ارسال فایل به گوشی بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست را چندین ماه پیش از کشتن جمال خاشقجی روزنامه نگار همین روزنامه آمریکایی در اکتبر ۲۰۱۸، انجام داده اند.

عربستان هدف قرار دادن تلفن همراه بزوس را تکذیب کرده است. زمانیکه برخی جزئیات در مورد زندگی شخصی مالک شرکت آمازون در نشریه نشنال انکوایرر آمریکا منتشر شد تیم امنیتی بزوس با پایان تحقیقات خود با اطمینان بالا اعلام کردند که سعودی ها دسترسی به تلفن همراه وی را مدیریت کرده و اطلاعات شخصی درباره او را بدست آوردند.

روزنامه گاردین با سفارت عربستان در واشنگتن درباره این موضوع ارتباط برقرار کرد که سفارت حاضر به پاسخگویی نشد، اما پس از آن در توئیتر خود اعلام کرد که موضوع دخالت عربستان در هک تلفن همراه "مضحک" است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان