arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

وزیر ارتباطات: پهنای باند اینترنت، ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت:

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با اشاره به 16 برابر شدن ظرفيت پهناي باند اينترنت در كشور طي چند سال اخير گفت: پهناي باند اينترنت هم اكنون به 500 گيگابيت بر ثانيه رسيده است.

رضا تقي‌پور در همايش معرفي صد شركت برتر ايران اظهار كرد: در حال حاضر بسياري از داده‌هاي مورد نياز كشور در خارج ميزباني مي‌شوند كه اين وضعيت مطلوب نيست.

او با بيان اين‌كه برنامه‌ريزي شده سهم صادرات فن‌آوري اطلاعات از صادرات غير نفتي كشور به 1.5درصد برسد، گفت: هم‌چنين بايد سهم فن‌آوري اطلاعات از توليد ناخالص داخلي ايران بالغ بر دو درصد شود.

وزير ارتباطات با اشاره به حضور تعداد زيادي از شركت‌هاي ICT ايران در رده‌بندي صد شركت برتر افزود: ميزان سود شركت‌هاي ICT موجود در رده‌بندي شركت‌هاي برتر ايران همانند استاندارد جهاني بين 30 تا 40 درصد است.

به گزارش ايسنا، در رده‌بندي صد شركت برتر ايران از نظر شاخص فروش سه شركت مخابرات ايران، ارتباطات سيار ايران و خدمات ارتباطي ايرانسل به ترتيب رده‌هاي ششم، يازدهم و بيست وسوم را به دست آوردند.

فروش شركت مخابرات ايران در سال 1389 به 64 هزار و 185 ميليارد ريال رسيد. فروش ارتباطات سيار و ايرانسل به ترتيب بالغ بر 41 هزار و 66 ميليارد ريال و 27 هزار و 101 ميليارد ريال شد.

هم‌چنين در ميان صد شركت برتر ايران، شركت مخابرات ايران داراي بيش‌ترين ميزان سودآوري اعلام شد. شركت ارتباطات سيار نيز در اين زمينه رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

شركت مخابرات ايران و ارتباطات سيار به ترتيب رده‌هاي اول و دوم را بين شركت‌هاي ايران از نظر شاخص ارزش بازار به‌دست آوردند. از نظر شاخص اشتغال‌زايي نيز شركت مخابرات ايران رده چهارم را به خود اختصاص داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
17
500گییییییییگااااااابیت برثانیه تو ایران!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
15
این 500 گیگ و خوب اومدی
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
12
یکی ازشون بپرسه 500 گیگ چند کیلو میشه؟
رویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
0
شركت مخابرات ايران داراي بيش‌ترين ميزان سودآوري !!!!!!!! خداییش با این سرویس دهی (تلفن همراه واینترنت و...) و هزینه ای که از مردم می گیره اگر بیشترین سود آوری را نداشت جای تعجب بود!
نظرات بینندگان