arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

زیباکلام:دولت‏ حمایت از نامزدهایش را به هفته آخر موکول کرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک استاد دانشگاه تهران معتقد است که دولت حمایت از نامزدهای مورد نظر خود را به روزهای آخر تبلیغات موکول می‌کند.


صادق زیبا کلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل حرکت خاموش جناح حامیان دولت در فعالیت‌های انتخاباتی مجلس نهم، اظهار داشت: علت این امر این است که اگر فراکسیون احمدی‌نژاد و مشایی از ابتدا از نامزد‌ها حمایت ‌می‌کردند شورای نگهبان آن‌ها را رد ‌می‌کرد، بنابراین آن‌ها از نامزد خاصی حمایت نکرده‌اند تا تکلیف تایید صلاحیت‌ها مشخص شود.


وی افزود: فکر ‌می‌کنم این فراکسیون از یک هفته تا ده روز مانده به انتخابات از نامزدهای مورد نظرشان که عمدتا در شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده هستند و کمک مالی در آن مناطق در انتخاب نامزد اثر گذار است حمایت ‌می‌کنند و قطعا از حالا کسانی را زیر نظر گرفته‌اند و حتی مذاکرات اولیه را هم انجام داده‌اند اما کار را به مراحل آخر موکل کرده‌اند که موج تبلیغات به خصوص در شهرهای کوچک راه بیفتاد.

استاد دانشگاه تهران در خصوص هشدار شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت کاندیداهای وابسته به جریان موسوم به انحرافی، گفت: اگر اصل بر این باشد که یک نامزد به دلیل حمایت دولت رد صلاحیت شود غیر منصفانه خواهد بود، ضمن اینکه تعداد افراد مورد حمایت دولت زیاد خواهد بود و شورای نگهبان نمی‌تواند همه آن‌ها رارد صلاحیت کند.


وی اظهار داشت: اگر هم موضوع مخارج انتخاباتی آن‌ها مطرح باشد‏، فقط جناح طرفدار دولت هزینه نمی‌کند و همه جناح‌ها از جمله جبهه متحد و جبهه پایداری نیز مخارج انتخاباتی دارند که در بعضی از شهرستان‌ها به چندصد میلیون نیز ‌می‌رسد.

زیباکلام در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص آغاز روند افشارگری‌های جناح حامی دولت همزمان با آغاز فعالیت انتخاباتی در کشور، تصریح کرد: این تیم نشان داده که پایبندی زیادی به اصول اخلاقی ندارد، همانطور که در انتخابات ۸۴ و ۸۸ نیز تلاش کردند تا علیه هاشمی و اصلاح طلبان افشاگری کنند و از روش‌های غیر اخلاقی استفاده کنند بنابراین آن‌ها از این روش در انتخابات ۱۲ اسفند هم استفاده خواهند کرد.


وی در پایان گفت: نکته قابل توجه اینکه این گونه روش‌ها مورد استفاده دیگران قرار ‌می‌گیرد و قطعا چنین رفتارهایی تا زمان انتخابات شدت خواهد گرفت زیرا اختلاف و رقابت بین جناح اصولگرا و تیم احمدی نژاد‌، مشایی عمیق است.

نظرات بینندگان