arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

ابلاغ مواد درسي پايه ششم ابتدايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مواد درسی پایه ششم ابتدایی در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و ابلاغ شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه باخبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: در هشتصد و پنجاه ‌و دومین جلسه این شورا اهداف کلی، برنامه‌ها و مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد و به امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسید. علی فرهادی گفت : بر اساس این مصوبه ، وزارت آموزش و پرورش مکلف به برنامه‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان تا پایان دوره ابتدایی، تهیه و تدوین کتب درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی شد.

وی،تکمیل، تعمیق و تثبیت اهداف مصوب دوره ابتدایی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی ، تربیت همه جانبه دانش‌آموزان برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه متناسب با موقعیت‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن و کسب آداب و مهارت‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی از اهداف کلی پایه ششم برشمرد. فرهادی ، تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل ، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی، تقویت باور به هدفمندی خلقت و آشنایی با آداب و مهارت‌های زندگی را بخشی از اهداف برنامه‌های درسی پایه ششم اعلام کرد.

 وی با اشاره به میزان ساعات درسی پایه ششم ابتدایی گفت : بر اساس برنامه مصوب این پایه ، قرآن سه ساعت ، تعلیمات دینی و اخلاق دو ساعت، زبان و ادبیات فارسی پنج ساعت، مطالعات اجتماعی و آداب زندگی سه ساعت و ریاضیات چهار ساعت است. فرهادی افزود : علوم تجربی دو ساعت، هنر دو ساعت، سلامت و تربیت‌بدنی دو ساعت، تفکر و پژوهش یک ساعت و کار و فناوری یک ساعت، دروس تعیین شده برای پایه ششم به مدت 25 ساعت است. وی گفت : یک ساعت از درس قرآن نیز به طور تجمیعی برای تقویت روخوانی و روانخوانی و انس با قرآن اختصاص می‌یابد. مجموع ساعات درسی سالانه دوره ابتدایی شامل 850 ساعت تعیین شده است.
نظرات بینندگان