arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

ترامپ: طالبان باید بطور قابل توجهی خشونت‌ها را کاهش دهد

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای افغان خود تاکید کرد که برای موفقیت مذاکرات صلح افغانستان طالبان باید بطور قابل توجهی حملاتش را کاهش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: طالبان باید بطور قابل توجهی خشونت‌ها را کاهش دهداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش در حاشیه اجلاس داووس درباره وضعیت امنیتی افغانستان گفت‌وگو کردند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت که در این دیدار دو طرف بر «پیگیری موضوعاتی که در دیدارشان در بگرام مطرح شده بود» گفت‌وگو کرده و تاکید نمودند که دولت افغانستان با مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست‌های جداگانه این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

دولت افغانستان می‌گوید که رؤسای جمهور دو کشور در بگرام توافق کردند تا آتش‌بس پیش‌شرطی برای مذاکرات بین‌الافغانی باشد اما طالبان می‌گوید که مذاکراتش با آمریکا شامل آتش‌بس نیست اما حملاتش را در روزهای منتهی به امضای توافق کاهش خواهد داد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای نوشت که در دیدار ترامپ با غنی، رئیس جمهور آمریکا بر «نیاز کاهش قابل توجه و پایدار خشونت‌ها توسط طالبان تاکید کرده که مذاکرات با معنی درباره آینده افغانستان را تسهیل می‌کند.»

ارگ در حالی از پیگیری گفت‌وگوهای ترامپ و غنی توسط مشاور امنیت ملی آمریکا خبر داده که این مقام آمریکایی اخیراً گفته که ترامپ ممکن است حتی بدون توافق آمریکا و طالبان شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان را کاهش دهد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان