arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

دیوان بین المللی دادگستری به نفع مسلمانان میانمار حکم داد

دیوان بین المللی دادگستری پنجشنبه در حکمی به دولت میانمار دستور داد که اقدامات لازم را در جهت محافظت از مسلمانان روهینگیا در برابر نسل کشی انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، به دنبال شکایت کشور گامبیا از نسل کشی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دیوان بین المللی دادگستری روز پنجشنبه در حکمی اولیه خواستار حفاظت از مسلمانان روهینگیایی شد.

براساس حکم دیوان بین المللی دادگستری که متشکل از ۱۷ قاضی است، مسلمانان روهینگیا با تهدید مداوم روبرو هستند و میانمار باید برای محافظت از آن‌ها اقدام کند.

عبدالقاوی یوسف رییس دیوان ین المللی دادگستری گفت: میانمار باید طبق کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ تمام قدرت خود را به کار بگیرد تا مانع اقدامات نسل کشی مسلمانان روهینگیایی شود.

پس از سرکوب مسلمانان روهینگیایی در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۳۰ هزار نفر از ساکنین این منطقه ناچار به ترک کشورشان شده و در کمپ‌هایی در مرز کشور بنگلادش اسکان داده شدند. بازرسان سازمان ملل به این جمع‌بندی رسیدند که اقدام نظامی ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور «با قصد نسل‌کشی» انجام شده است.

«آنگ سان سو چی» رهبر میانمار پیش از صدور این حکم در مقاله‌ای در روزنامه «فایننشال تایمز» نوشت که ممکن است جنایت جنگی علیه مسلمانان رخ داده باشد، اما پناهجویان روهینگیایی در این باره اغراق می‌کنند. وی خواستار توقف رسیدگی به این پرونده شده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان