arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

رسانه اسرائیلی جزئیاتی را از «معامله قرن» منتشر کرد

کانال تلویزیونی ۱۲ اسرائیل مدعی شد که به مهمترین بندهای طرح صلح ادعایی آمریکا در فلسطین اشغالی دست یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کانال تلویزیونی ۱۲ اسرائیل همزمان با گمانه‌زنی‌ها در مورد نزدیک شدن اعلام طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن»، مدعی شد که به بندهایی از این طرح دست یافته است.

این رسانه اسرائیلی شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که مهمترین بندهای این طرح ضد فلسطینی آمریکا بدین شرح است:

یک) هرگز سیطره بر مرزها در دست فلسطینی‌ها نخواهد بود.

دو) اسرائیل کاملاً بر شهر قدس سیطره خواهد داشت و فلسطینی‌ها تنها نمایندگی نمادین در این شهر خواهند داشت.

سه) اسرائیل کاملاً بر دره اردن و همچنین منطقه «ج» سیطره و کنترل خواهد داشت.

چهار) این طرح کاملا با خواسته‌های امنیتی اسرائیل موافق است.

پنج) احتمال دارد شمار کمی از آوارگان فلسطینی به صورت نمادین در سرزمین‌های اشغالی اسکان داده شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی طرح پیشنهادی آمریکا را «سخاوتمندانه‌ترین» طرح سازش برای اسرائیل توصیف کرده و گزارش داده است که در این طرح حاکمیت تل‌آویو بر تمام شهرک‌های اسرائیلی‌نشین به رسمیت شناخته‌شده، مرزهای «اسرائیل» به میزان قابل‌توجهی به سمت شرق گسترش یافته است.

در این گزارش اشاره شده است که انتظار می‌رود این طرح از سوی طرف فلسطینی رد شده و در نتیجه زمینه برای اقدامات یکجانبه تل‌آویو از جمله الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری فراهم شود.

اخیراً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رهبر ائتلاف آبی سفید وعده داده‌اند بعد از پیروزی در انتخابات دوم مارس (۱۲ اسفند) دره ادرن (شمال کرانه باختری) و شمال دریای مرده (بحر المیت) را به قلمرو این رژیم ملحق خواهند کرد.

«مایک پنس»، مشاور دونالد ترامپ امروز رسماً از این دو رقیب انتخاباتی صهیونیست خواست ۲۸ ژانویه (۵ روز دیگر) برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن بیایند. برخی گمانه‌زنی‌ها از این حکایت دارد که احتمالا این دعوت و سفر مربوط به معامله قرن باشد.

با این حال کاخ ریاست جمهوری آمریکا گزارش‌های منتشر شده در خصوص جزئیات و زمان اعلام معامله قرن را تکذیب کرده و گفته است که این گزارش‌ها گمانه‌زنی بیش نیست.

به دنبال این گزارش‌ها، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به اخبار و ادعاها واکنش نشان داد و در مورد اقدامات خلاف قانون آمریکا هشدار داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان