arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

عادل الجبیر: توپ در زمین ایران است

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه با طرح ادعاها و اتهام‌های سابق خود علیه ایران، گفت که تهران برای گفت‌وگو باید رفتار خود را تغییر دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عادل الجبیر»،‌ وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه ایران را بار دیگر متهم به اتخاذ سیاست‌های ثبات‌زدا در منطقه کرد و گفت که تهران باید از صدور انقلاب دست بردارد.

جبیر که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که مقامات ایرانی گفتمان دوگانه‌ای دارند و آن‌ها باید رفتار خود را تغییر دهند.

وزیر مشاور دولت سعودی گفت قانون اساسی ایران بر صدور انقلاب تأکید دارد و ریاض به همین دلیل نمی‌توان با تهران مذاکره کند.

عادل الجبیر که بارها مواضع ضد ایرانی داشته و از هر منبری علیه ایران تاخته، مدعی شد که این کشور با موشک‌های خود به عربستان حمله می‌کند که متوقف شود. او گفت که توپ در زمین ایران است و این کشور باید برای حصول گفت‌وگو، رفتار و سیاست‌های خود را تغییر دهد.

جبیر ادامه داد: «ما گلوله‌ای و یا موشکی به سمت ایران شلیک نکرده‌ایم و از اپوزسیون این کشور حمایت نکردیم و مواد منفجره به ایران قاچاق نمی‌کنیم».

این ادعاهای الجبیر فرار رو به جلو بوده و در حالی مطرح می‌شود که ریاض از گروه‌های تروریستی علیه ایران حمایت کرده و «ترکی الفیصل»، وزیر اسبق استخبارات عربستان بارها در محافل منافقین شرکت کرده است.

او گفت که ایران تاریخ و ادبیات غنی‌ای دارد ولی رفتارهای این کشور باعث شده است که مشمول تحریم‌ها شود ولی عربستان سعودی در اعمال این تحریم‌ها نقشی نداشته است.

جنگ یمن

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی در مورد جنگ کشورش علیه یمن نیز مدعی شد که ریاض به دنبال پایان این جنگ از طریق توافق مسالمت‌آمیز است؛ توافقی که به یکی از طرفین اجازه سیطره بر دولت یمن را ندهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان