arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

دلیل خوشحالی شما چیست آقای سرپرست؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا مردمی: نشست نمایندگان فدراسیون و باشگاههای فوتبال ایران با دبیر کل AFC روز پنج شنبه در مالزی برگزار شد. نتیجه این جلسه بر اساس اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین مسوولین باشگاهها این شد که دیدارهای برگشت مرحله گروهی به میزبانی کشورمان انجام شود. البته سایت AFC ابتدا برگزاری مسابقات برگشت در ایران را منوط به بررسی مجدد مسائل امنیتی عنوان کرد که این شرط مورد ویرایش قرار گرفته و به نوعی تضمین میزبانی دور برگشت به باشگاههای ایرانی داده شد.

در این بین پرسپولیس و سپاهان که جواز حضور مستقیم در مرحله گروهی را یافته اند می توانند از نتیجه نشست یاد شده شادمان باشند چرا‌که حق میزبانی شان در نهایت به رسمیت شناخته شده است اما برای دو نماینده دیگر ما یعنی استقلال و شهر خودرو چه حاصلی در پی داشت؟! اگر میزبانی در دوبی را خبر خوش سرپرست استقلال بدانیم وای از روزی که حامل اخبار بد باشد! خلیل زاده در اندک زمانی که سرپرستی باشگاه بزرگی مثل استقلال را عهده دار بوده نشان داده است که با امور ورزش و‌ مدیریت در آن بیگانه بوده و اگر مجالی برای بودن و مطرح شدن یافته است ربطی به توانایی و تخصص او ندارد. او‌ هتل داری هست‌ که در جنجالی ترین روزهای تاریخ استقلال با حمایت وزیر به مجموعه مدیریتی این تیم راه یافته است پس چندان عجیب نیست که از ظلم روا رفته بر استقلال و سلب حق میزبانی این تیم ابراز شادمانی کند! او که بیگانه با مسائل فوتبال است همچنان سر در‌گم و مستاصل میان مشکلات عدیده این باشگاه دست و پا زده و سعی در دیده شدن دارد اما دریغ و افسوس که کمترین بازدهی مثبتی برای مجموعه آبی ها نداشته است! همین که شاگردان مجیدی یک هفته را بدون زمین مناسب تمرین بوده اند، ‌خود گویای همه نکته هاست!

آنچه در مورد عملکرد خلیل زاده در باشگاه استقلال می توان گفت این است که او محو در شرایط موجود شده و بیشتر از آنکه به سربلندی استقلال بیاندیشد به فکر راضی نگه داشتن شخص وزیر و سایر مدیران این وزارتخانه است. حضور بی حاصل او و تیم همراهش در نشست با دبیر کل آسیا یکبار دیگر ثابت کرد که فلسفه پست گرفتن او در استقلال کمک به حل مشکلات این تیم نبوده و نیست بلکه گره روی گره زدن مسائل این باشگاه است؛ همانطور که زمینه فراری دادن استراماچونی از ایران را فراهم ساخته و در راه توافق ‌بازگشت او سنگ اندازی کردند.

استقلال حالا بدون تمرین و بازیکن و حتی ویزای سفر به امارات باید شنبه در دوبی به مصاف الکویت رفته و در صورت برد به فاصله چند روز در قطر مقابل الریان قرار گیرد. شکست حریف قطری می تواند آبی ها را به مرحله گروهی برساند اما در چنین وضعیتی نمی توان چندان نسبت به نتایج این تیم خوش بین بود.

در بلبشوی ایجادشده در استقلال، همچنان یک سوال نیز بی جواب مانده و اینکه علت حضور علی فتح الله زاده در این تیم چه بود؟ آیا فتح الله زاده صرفا برای خواباندن جو ایجادشده علیه مدیران باشگاه و وزارت ورزش بود؟ اگر چنین است، باید گفت او اکنون دیگر کاربردی برای استقلال ندارد و حالا باید پرسید چرا استعفا نمی دهد؟

نظرات بینندگان