arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

سیدحسن خمینی: ایران متعلق به همه ماست / در تعیین مصالح نظام مصلحت را نباید تنگ و محدود دید

همه ما باید این باور را درون خود نهادینه کنیم که ایران متعلق به همه ماست و هیچ کدام از ما به تنهایی نمی‌توانیم ادعا کنیم که این سرزمین از آن ماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آیت الله سیدحسن خمینی یادگار امام، روز گذشته در دیدار با مدیران و دبیران رسانه‌های «ایران» و «ایرنا» ضمن تأکید بر ضرورت امیدواری، تأکید کرد که همه ما باید این باور را درون خود نهادینه کنیم که ایران متعلق به همه ماست و هیچ کدام از ما به تنهایی نمی‌توانیم ادعا کنیم که این سرزمین از آن ماست.

سید حسن خمینی راه برون رفت از مشکلات موجود را نیز احیا و تقویت بیشتر وحدت داخلی و هم‌افزایی ملی دانست و تأکید کرد: در چنین شرایطی نه تحریم کارگر خواهد افتاد و نه تهدید. او روایات گوناگون و مثال‌های فراوانی را ذکر کرد که تأکید کند اصل باید مردم باشند و اتحاد حول آنان.

یادگار امام، در ادامه به سختی‌های کار رسانه‌ای هم اشاره کرد و با بیان اینکه اعتماد به رسانه مصداق و کانال اعتماد به مردم است و اعتماد به رسانه و مردم منجر به تقویت اعتماد عمومی به حاکمیت خواهد شد، بر ضرورت امیدواری به آینده و گذر از مشکلات موجود تأکید کرد.

وی گفت: اگر امید وجود نداشته باشد هیچ کاری از دست کسی بر نمی‌آید.

سیدحسن خمینی اضافه کرد: همه ما باید این باور را درون خود نهادینه کنیم که ایران متعلق به همه ماست و هیچ کدام از ما به تنهایی نمی‌توانیم ادعا کنیم که این سرزمین از آن ماست. به‌گفته او، همه مردم باید نسبت به ایران و نظام احساس تعلق خاطر داشته باشند لذا در تعیین مصالح نظام مصلحت را نباید تنگ و محدود دید بلکه باید به گونه‌ای آن را تعریف کرد که مصالح مردم و نظام همزمان در آن جای داشته باشد و تفاوتی میان این دو به وجود نیاید. او در پاسخ به دغدغه‌ها و گلایه‌های رسانه‌ای برخی از حاضران در جلسه، سخنان خود را با تأکید بر این نکته به پایان برد که «باید امیدوار بود.»

نظرات بینندگان