arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

خشم پمپئو از سوالی درباره اوکراین / خبرنگار NPR: پمپئو با واژه‌های رکیک از من پرسید،‌ فکر می‌کنی مردم آمریکا اهمیتی به اوکراین می‌دهند؟

وزیر خارجه آمریکا پس از آنکه خبرنگار یک شبکه خبری این کشور از وی درباره اوکراین سوالی پرسید، از کوره در رفت و به انتقاد از این خبرنگار پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از پایگاه خبری هیل، مری لوئیس کلی، خبرنگار شبکه خبری NPR آمریکا در جریان ضبط برنامه‌ای با حضور مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا مجبور شد به این سوال پاسخ دهد که آیا آمریکایی‌ها به اوکراین اهمیت می‌دهند و اینکه آیا می‌تواند این کشور سابق شوروی را روی نقشه بیابد.

مری لوئیس کلی گفت:‌ پمپئو از من پرسید،‌ آیا فکر می‌کنی که مردم آمریکا اهمیتی به اوکراین می‌دهند؟ او از واژه‌های رکیک در جمله‌اش استفاده کرد.

این خبرنگار ادامه داد: از من پرسید آیا می‌توانم اوکراین را روی نقشه پیدا کنم و من هم جواب دادم بله. او از معاون‌هایش خواست تا برای ما یک نقشه جهان بدون نام کشورها بیاورند. من به اوکراین اشاره کردم و او نقشه را کناری انداخت. او گفت، مردم درباره‌اش خبردار می‌شوند.

پمپئو که احضاریه مجلس نمایندگان آمریکا درباره جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را رد کرده، به عنوان شاهد اصلی برای دموکرات‌ها در روند دادگاهی استیضاح ترامپ به شمار می‌رود.

پمپئو ، فرد اصلی در این روند دادگاهی علیه ترامپ در پی شهادت چند تن از مقام‌های آمریکایی درباره تلاش‌های صورت گرفته از سوی رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ است که تلاش کرد تا ماری یووانوویچ، سفیر وقت آمریکا در اوکراین را برای اعمال فشار بر دولت کی‌یف به منظور انجام تحقیقاتی علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ برکنار کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین قرار است روز پنجشنبه به اوکراین برود؛ این سفر قرار بود دسامبر گذشته میلادی صورت گیرد که در پی رخدادهای پیش آمده در عراق به تعویق افتاد.

پمپئو به ناکامی در دفاع از سفیر وقت آمریکا در اوکراین متهم شده است.

مری لوئیس کلی از پمپئو پرسیده بود که آیا تلاش کرده تا تلاش‌های جولیانی را درباره اوکراین متوقف کند و پمپئو هم پاسخ داده بود: سیاست اوکراین برای تمامی آن زمانی که من در وزارت خارجه بوده‌ام، از آنجا آمده است. من واضح گفته‌ام. دقیقا می‌دانم که چه کاری داریم آنجا انجام می‌دهیم. من دقیقا می‌دانم دستورات وزارت خارجه آمریکا ارائه شده به تمامی مقام‌های ما در سراسر آمریکا درباره چگونگی مدیریت سیاست گذاری ما درباره اوکراین چیست.

پمپئو وقتی دید که این خبرنگار وی را بابت ناکامی‌اش در محافظت از این سفیر تحت فشار قرار داده، به شدت خشمگین شد.

این خبرنگار پرسیده بود: می‌توانید به اظهارات خود در دفاع از سفیر اشاره کنید؟

پمپئو هم پاسخ داد: من گفته‌ام که همه را امروز می‌گویم. تشکر می‌کنم. بابت این فرصت تشکر می‌کنم. بابت آن ممنونم!

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان