arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

پنجمین مورد ابتلا به ویروس کرونا در تایلند ثبت شد

منابع خبری گزارش دادند:یک مقام ارشد بهداشت عمومی در تایلند گفت : در این کشور جنوب شرق آسیا تا روز جمعه گذشته (۲۴ ژانویه) پنجمین مورد ابتلا به بیماری ویروس جدید کرونا ثبت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل ا زساتیت پاتوچا، معاون بهداشت عمومی تایلند گزارش داد: آخرین مورد مبتلا یک مسافر زن تایلندی بوده که در روز ۲۱ ژانویه (چهار روز پیش) به همراه دخترش وارد بانکوک شده و با شکایت از تب، سرفه و درد عضلانی قبل از انتقال به بیمارستان دولتی به یک بیمارستان خصوصی مراجعه داشت.

به گفته وی ماموران مرزی تایلند در مبادی ورودی این کشور مسافرانی را که مشکوک به این بیماری باشند تحت قرنطینه قرار می دهند.

شمار قربانیان ویروس جدید کرونا به سرعت در حال افزایش بوده و تعداد جان باختگان از ۲۴ تن به ۴۱ نفر رسیده است. همچنین تعداد مبتلایان به کرونا در چین به ۷۲۹ تن افزایش یافته و در مجموع در ۲۹ استان این کشور حدود یکهزار و ۲۸۷ مورد آلوده به این ویروس گزارش شده است.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی چین گزارش شد. چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خروج هشت شهر در استان هوبی را بسته است.

این ویروس علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر از جمله آمریکا، فرانسه و استرالیا نیز مشاهده شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان