arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

وزیر آموزش و پرورش: خبر حمایت مالی برای بازسازی مدارس سوری کذب است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نشر خبر کذب حمایت مالی برای بازسازی مدارس سوری، نشان ناراحتی دشمنان از همکاری‌ منطقه‌ای ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن حاجی میرزایی در حساب توییتری خود نوشت: مذاکرات ۲روزه‌ در سوریه حول تبادل دانش درباره کتب درسی، مهارت آموزی و نوسازی مدارس بود.

وی ادامه داد: نشر خبر کذب حمایت مالی برای بازسازی مدارس سوری، نشان ناراحتی دشمنان از همکاری‌ منطقه‌ای ایران است. البته حتما راه را برای سرمایه‌گذاران ایرانی در بازسازی مدارس و خدمات آموزشی باز می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به دعوت عماد موفق العزب وزیر آموزش‌ و پرورش سوریه، سفر دوروزه‌ای را به دمشق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه،(دوم و سوم بهمن) انجام داد.

وزیر آموزش‌وپرورش به همراه هیات همراه شامگاه سه شنبه وارد سوریه شد و مورد استقبال معاون وزیر آموزش‌وپرورش سوریه و نیز جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق قرار گرفت.

حاجی میرزایی در این سفر دو روزه با نخست‌وزیر، رییس مجلس، وزیرآموزش عالی سوریه و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد و همچنین در ادامه سفر بررسی مسائل مدارس ایرانی در کشور سوریه را در دستور کار خود قرار داد.

همچنین محسن حاجی میرزایی در سفر دو روزه خود به سوریه ظهر روز چهارشنبه به همراه وزیر آموزش جمهوری سوریه، پروژه STEM را در شهر دمشق افتتاح کردند.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه سفر خود از مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران مجتمع امام خمینی(ره) در دمشق نیز بازدید کرد.

حاجی میرزایی در دومین روز از سفر خود به جمهوری سوریه با وزیر آموزش عالی سوریه، بسام ابراهیم دیدار و گفت و گو کرد. وی همچنین با حموده صباغ رییس مجلس این کشور نیز دیدار کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در این سفر دو روزه بر تولید محتوای آموزشی و تربیت‌ معلمان به‌عنوان زمینه‌های همکاری میان تهران و دمشق تاکید کرد.

نظرات بینندگان