arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

اقبال دوبرابری همراه اول در اجرای طرح ملی ترابردپذیری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقبال دوبرابری همراه اول در اجرای طرح ملی ترابردپذیری

اجرای طرح ملی ترابردپذیری، که به زبان ساده همان انتقال شماره تلفن همراه از یک اپراتور به اپراتور دیگر است، برای همراه اول با رشد دوبرابری نسبت به سال گذشته روبه رو شد.

عصر آی.سی.تی، در حالی که مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاهش میزان درخواست‌ ترابردپذیری اپراتورها خبر داده، آمارها نشان می دهد بر اساس گزارش های منتشر شده از طرح تجمیعی هر اپراتور تا امروز، این شاخص برای همراه اپراتور همراه اول نسبت به سال گذشته با رشد مثبت و دوبرابری همراه بوده است.

سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، درباره‌ ترابردهای موفق از ابتدای اجرای ترابردپذیری اپراتورهای همراه گفته است که ترابردپذیری از تیرماه سال ۹۵ به‌صورت آزمایشی آغاز شد و از ابتدای اجرای رسمی پروژه ترابرد از یک شهریور ۱۳۹۵ تاکنون، یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۹۸ ترابرد موفق حقیقی و حقوقی انجام شده است.

به گفته او، از ابتدای راه‌اندازی این طرح در سال ۹۵، به میزان ۹۳ هزار و ۶۹ مورد ترابرد، در سال ۹۶ معادل ۵۰۱ هزار و ۵۵۱ ترابرد، در سال ۹۷ معادل ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ ترابرد و در سال ۹۸ تا کنون نیز ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد صورت گرفته است و با توجه به آمار سال‌های گذشته، به نظر تعداد درخواست‌های ترابرد رو به کاهش است، اما نگاهی به آمارهای سال گذشته رگولاتوری و مقایسه با گزارش امسال این میزان درخواست را برای اپراتور اول با رشد دوبرابری نشان می دهد.

بر اساس آمار دی ماه سال گذشته رگولاتوری، همراه اول ۴۴۲ هزار و ۲۴۵ ترابرد ورودی داشته و ترابرد خروجی‌اش ۴۱۱ و ۵۷۵ بوده كه حكایت از ۳۰ هزار و ۶۷۰ عدد تراز ترابرد مثبت دارد. اپراتور ایرانسل نیز با ۴۴۹ هزار و ۸۵۸ ترابرد ورودی در دی ماه و ۴۲۵ هزار و ۶۸۹ ترابرد خروجی به تراز ۲۴ هزار و ۱۶۹ دست پیدا كرده كه تراز مثبت آن را به عدد ۲۴ هزار و ۱۶۹ رسانده است.

بر مبنای این گزارش وضعیت ترابرد ورودی اپراتور رایتل ۴۳ هزار و ۷۸۷ است و ترابرد خروجی آن ۹۸ هزار و ۶۲۶ كه نشان می‌دهد این اپراتور تراز منفی ۵۴ هزار و ۸۳۹ داشته است.

این آمارها در حالی است که بر اساس گزارش سال جاری MNP تا اول بهمن ماه سال جاری، گزارش تجمیعی اپراتور همراه اول به میزان ۶۱۷ هزار و ۵۶۴ ترابرد ورودی، ۵۵۲ هزار و ۲۱۶ ترابرد خروجی و ۶۵ هزار و ۳۴۸ میزان تراز تراکنش را دارا بوده است.

در اپراتور ایرانسل ، این آمار با میزان ۶۰۱ هزارو ۲۳۰ ترابرد ورودی، ۵۹۱ هزار و ۶۵۴ ترابرد خروجی و ۹۵۷۶ تراز ترابرد همراه بوده است .

رایتل، متضررترین اپراتور در طرح ملی ترابردپذیری

براساس آمار امسال رگولاتوری اپراتور رایتل با ۵۳ هزار و ۹۷۰ ترابرد ورودی و ۱۲۸ هزار و ۸۹۴ ترابرد خروجی و تراز میانگین منفی 74هزار و ۹۲۴ را کسب کرده است که بیانگر مهاجرت بالای شماره های تلفن همراه از این اپراتور به سایر اپراتورها بوده است.

در مقایسه این آمارها با نمونه مشابه سال گذشته، اپراتور اول با تراز مثبت ۶۵ هزار و ۳۴۸ واحدی نسب به شاخص ۳۰ هزار و ۶۷۰ در سال گذشته با رشد دوبرابری نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

نظرات بینندگان