arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

ادعای کویت: برای تنگه هرمز مسیر جایگزین داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رییس شرکت نفت کویت بدون اینکه به جزئیات اشاره کند، مدعی شد در صورت مسدود شدن تنگه هرمز این کشور طرح و برنامه جایگزینی برای صادرات نفت در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ فاروق النزکی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه تصریح کرد اگر ایران تهدید خود مبنی بر مسدود کردن تنگه هرمز را عملی کند کویت برنامه و طرح جایگزین تنگه هرمز را برای صادرات نفت در اختیار دارد .

این مقام کویتی هیچ جزئیاتی از این طرح ادعایی خود که بیشتر به یک بلوف می ماند، ارائه نکرده است.

بر اساس این گزارش وی افزود میزان تولید نفت کویت در ماه ژانویه به بیش از 2.9 میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم نسبت به دسامبر 2011 بیش از 100 هزار بشکه افزایش داشته است.

بر این اساس ایران تهدید کرده است در صورت اعمال تحریم نفتی اروپا از ابتدای جولای 2012 تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد. روزانه 17 میلیون بشکه نفت معادل یک پنجم نفت مورد نیاز بازارهای جهانی از طریق این تنگه ترانزیت می شود . در صورت عملی شدن این تهدید مسدود شدن تنگه هرمز هم به ضرر کشورهای صادر کننده نفت منطقه مثل عربستان و هم به ضرر کشورهای بزرگ مصرف کننده انرژی خواهد بود .

آمریکا و اروپا طی ماههای اخیر با تشدید تحریمهای اقتصادی و تجاری بر ضد ایران قصد دارند برنامه اتمی این کشور را متوقف کنند .
نظرات بینندگان