arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

سئول: مذاکرات آمریکا و کره شمالی پیشرفتی نداشته

«مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در اولین موضعگیری آشکار خود در سال ۲۰۲۰ میلادی درباره مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی تایید کرد که این گفت وگوها در سال گذشته میلادی پیشرفتی نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رادیو ملی کره جنوبی یکشنبه به نقل از وی آورده است که یکی از تاسف بارترین مسایل این است که آمریکا و کره شمالی در مذاکرات خود در سال ۲۰۱۹ میلادی هیچ موفقیتی نداشته اند.

وی گفت که یکی از موضوعاتی که باعث تاسف است اینکه سران دو کشور آمریکا و کره شمالی نتوانستند در دومین ملاقات رسمی خود در سال ۲۰۱۹ میلادی در هانوی ویتنام دستاوردی داشته باشند و به توافق برسند.

مون دست نیافتن به توافق میان این دو کشور را مانعی بزرگ برای پیشبرد رژیم دایمی صلح در شبه جزیره کره دانست.

در عین حال به رغم تمایل رییس جمهور کره جنوبی برای افزایش ارتباطات و همکاری ها با کره شمالی، واشنگتن به او هشدار داده است که هر ارتباط و همکاری باید مورد رایزنی با آمریکا باشد.

در همین حال رسانه های جمعی کره جنوبی نسبت به تشدید تنش ها میان آمریکا و کره شمالی هشدار داده اند.

گزارش ها حاکی است که کره شمالی دیگر به مهلت مربوط به توقف آزمایش های موشکی و هسته ای پایبند نیست و آمریکا نیز هشدار داده است هر اقدامی در این راستا باعث مخاطرات بیشتری خواهد شد.

نیروی هوایی کره شمالی بتازگی تمریناتی برگزار کرده است که به باور کره جنوبی و آمریکا نشانه ای از افزایش آمادگی های رزمی این کشور است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به نقل از گروهی از کارشناسان گفته است که کره شمالی در حال ساخت یک موشک دوربرد هسته ای است کره شمالی پیشتر از ساخت یک سلاح راهبردی خبر داده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان