arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۶ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین هشدار داد: کرونا در حال قویتر شدن است
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۳

کمیسیون بهداشت ملی چین روز یکشنبه اعلام کرد که توانایی انتقال ویروس کرونا در حال تقویت شدن است.

مرگ 2000 پرنده مهاجر در میانکاله
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۳:۴۰

هزاران پرنده مهاجر در تالاب میانکاله به دلیل نامعلومی تلف شدند. پرنده‌ها بیشتر شامل گونه‌های مختلفی از جمله فلامینگو، اردک و چنگر بوده اند.

ظریف: تنها جای مذاکره، میز ۱+۵ است
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۲:۰۷

وزیر امور خارجه کشورمان در پستی توئیتری نوشت: تنها جا برای مذاکره، میز ۱+۵ (میزی که او ترک کرد) است و بازگشت به وضعیت پیش از ۲۰۱۷ و جبران خسارات ایران.

حسام الدین آشنا: نه با تحریم‌کنندگان و تروریست‌ها مذاکره می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم مذاکره‌کنندگان ‌ما را ترور ‌کنند
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۲:۰۶

مشاور رئیس جمهوری در واکنش به ادعای اخیر ترامپ مبنی بر "رد درخواست ایران برای مذاکره" به آمریکا گفت: نه با تحریم‌کنندگان و تروریست‌ها مذاکره می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم مذاکره‌کنندگان‌مان را ترور ‌کنند.

عارف: هرجا کاندیدای اصلاح‌طلب داشتیم، لیست می‌دهیم/ به تعامل‌ها با شورای نگهبان خوشبینم
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۲:۰۵

محمدرضا عارف رییس شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان در رابطه با انتخابات و مسئله ی رد صلاحیت ها در نشستی با خبرنگاران افزود: ما هرجا که کاندیدای اصلاح طلب داشتیم لیست می دهیم. من به تعاملات و پیگیری ها با شورای نگهبان خوشبینم. منتظریم که در ١٢ بهمن که نتایج رسیدگی به صلاحیت ها اعلام می شود لیست خود را ببندیم.

رحیم صفوی: هر که از خط ولایت جدا شد، خوراک و طعمه گرگ‌های سیاسی خواهد شد
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۰:۳۰

دستیار و مشاور رهبر انقلاب گفت: اگر شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران شناخته می‌شود، سردار محسن رفیقدوست نیز پدربزرگ موشکی ایران است. او از خط امام(ره) و رهبری تخطی نکرد. اینکه کسی از صراط ولایت خارج نشود عاقبت بخیر می‌شود. اگر کسی از صراط خارج شد عاقبت بخیری ندارد. خصوصا سیاسیون. هر که از خط ولایت جدا شد، خوراک و طعمه گرگ‌های سیاسی خواهد شد.

شلیک چند راکت به اطراف سفارت آمریکا در بغداد
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۰:۲۱

شبکه خبری السومریه نیوز عراق خبر داد که چندین راکت به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شده است.

برخی منابع خبری تعداد راکت‌های شلیک شده به منطقه سبز را 4 عدد و برخی منابع دیگر نیز تعداد آنها را 5 راکت اعلام کرده‌اند.

در پی شلیک این راکت‌ها، آژیر خطر در منطقه سبز بغداد به صدا در آمده است.

در دیدار ظریف و وزیر خارجه عمان چه گذشت؟
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۹:۰۹

وزرای امور خارجه ایران و عمان بر اراده دولت‌های متبوع خود در جهت تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تاکید کردند.

کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مجلس : همه یارانه بگیران، بسته معیشتی می‌گیرند
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۸:۰۵

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مجلس گفت: یارانه معیشت بنزین در سال آینده به همه یارانه بگیران به طور مساوی تعلق می‌گیرد.

شمارش معکوس برای معرفی نخست وزیر عراق
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۷:۰۴

رئیس ائتلاف بدر در پارلمان عراق یکشنبه اعلام کرد که گروه های سیاسی عراق در چند روز گذشته در موضوع انتخاب نخست وزیر جدید به توافق رسیده اند.

سفر اسرائیلی ها به عربستان مجاز شد
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۶:۰۸

در آستانه اعلام جزئیات طرح «معامله قرن»، وزیر امور داخلی اسرائیل روز یکشنبه طی حکمی مجوز سفر اسرائیلی ها را به عربستان صادر کرد.

بن علوی برای بار سوم در تهران
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۵:۵۴

وزارت خارجه عمان اعلام کرد که «یوسف بن علوی» وزیر خارجه این کشور امروز در تهران با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.این سومین سفر بن علوی به تهران در هفته های اخیر است.

واکنش سخنگوی سپاه به ادعای حسن عباسی
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۴:۲۸

سردار شریف ادعای مطرح شده توسط فردی در خصوص" شیوه تامین بودجه سپاه " را دیدگاه و برداشت های شخصی وی وفاقد وجاهت قانونی دانست و تاکید کرد: هرچند بیان برخی مطالب و تحلیل های غیر منطقی توسط کارشناس مذکور مسبوق به سابقه بوده و سپاه در مرداد ماه سال ۹۵ نیز بر اصلاح این رویه تاکید کرده است ؛ اما اعلام می کنیم این فرد در برخی محافل دیدگاه‌ها و برداشت های شخصی و بی پایه و اساس‌ را مطرح کرده _که در مواردی از جمله آنچه اخیرا مطرح شده توسط بدخواهان دستاویز قرار گرفته و هجمه به سپاه را سبب شده است_ در حالیکه صحت و واقعیت نداشته است.

چگونه مجلسی که در راس همه امور است یک سوم آن ردصلاحیت می شوند؟
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۴:۲۷

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: جای شگفتی است که ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند، کاش این رقم را اعلام نمی کردند؛ چگونه مجلس در راس همه امور است اما یک سوم آن دارای چنین روحیاتی باشند؟ این حاکی از نوعی مسامحه در انتخاب افراد در نوع تشکیلات، قضات و جاهای دیگر است.

تکذیب ادعای زندگی آیت الله هاشمی در کاخ مرمر
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۴:۲۶

محسن هاشمی به اظهارات فتاح در مورد کاخ نشینی آیت الله هاشمی پاسخ داد و در توئیتر نوشت: «در مورد اظهارات آقای فتاح مبنی بر استقرار آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر، معتقدم این حرکت کاملا انحرافی و تخریبی و تنها برای تبلیغات و انتخابات بود. البته فکر نمی‌کنم منظور آقای فتاح تخریب بوده بلکه از صحبت ایشان سوءاستفاده شده. بعید می‌دانم آقای فتاح قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند یا اینکه ایشان نمی‌دانسته در طول 40 سال بیست‌و‌خرده‌ای سال قوه قضائیه در کاخ مرمر بوده است. در همه سال‌های پس از انقلاب، مقاماتی که مسئولیت‌های حکومتی داشته و دارند، در کاخ‌های بازمانده از دوره پهلوی مستقر هستند. مثلا محوطه ریاست‌جمهوری از قدیم معروف به کاخ سفید بود که آقای روحانی در آن مستقر است. یا کاخ شاهپورغلامرضا که قوه قضائیه در آن مستقر است.جاییکه آقای جهانگیری در آن مستقر و هیئت دولت تشکیل می‌دهد هم کاخ نخست‌وزیری بوده، پایین‌تر از آن کاخ فرح است که شورای نگهبان آنجاست. کاخ مرمر، بعد از انقلاب اولین‌بار قوه قضائیه در آن مستقر شد، آقایان صانعی و موسوی‌اردبیلی و یزدی تا سال 74 یا 75 در همین کاخ مستقر بودند؛ بعد از آن چون این کاخ به ترمیم نیاز داشت، قوه قضائیه جابه‌جا شد و به کاخ شاهپورغلامرضا رفت. پس از فوت آیت الله هاشمی، آقایان موحدی و هاشمی‌شاهرودی به مرمر رفتند، یعنی تا حدود١/٥سال بعد از فوت حاج ‌آقا.پس از آن، مجمع به مجلس قدیم نقل مکان کرد ادعای زندگی آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر هم کذب است، خانواده ما اصلا در این کاخ حضور نداشت و تنها جلسات مجمع در آن برگزار می‌شد.»

توضیحات کدخدایی درباره ردصلاحیت نمایندگان
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۳۲

عباسعلی کدخدایی در یادداشتی در روزنامه کیهان از دفاع از ردصلاحیت برخی نمایندگان نوشت: فردی که روسای آموزش و پرورش و ارشاد و مدیر چند مدرسه در یک شهر را با اعمال نفوذ از میان لیدرهای انتخاباتی خویش منصوب کرده، شاید در هیچ دادگاهی محکوم نگردد اما چنین فردی شایسته نمایندگی است؟برخی دیگر از افراد نیز دچار مسائل اقتصادی و مال‌اندوزی حرام شده‌اند که اینها نیز رد صلاحیت شده‌اند. مثلاً فردی که 270 میلیارد تومان در یک پروژه ساختمانی در یک شهر سرمایه‌گذاری کرده و امتیاز تأسیس یک کارخانه آب معدنی را از طریق اعمال نفوذ برای برادر کوچکش که زیر سی سال سن دارد گرفته، چنین فردی باید تأیید شود؟ فردی که در پوشش موسسه عام‌المنفعه با ارز دولتی گوشت وارد کرده و با قیمت آزاد در بازار عرضه کرده و مخارج انتخاباتی خود را از این طریق به‌دست آورده، باید تأیید شود؟ فردی که برای قاچاق سیگار رشوه‌های کلان پرداخت کرده و جزئیات این اقدام در پرونده سوابق او موجود است، باید تأیید شود؟

داروی ویروس «کرونا» وارد چین شد
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۷

وزارت بهداشت چین از ورود داروی ضدویروس «کرونا» به این کشور خبر داد و گفت که این دارو پس از طی کردن آخرین مراحل آزمایشات، تا ساعاتی دیگر به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

محسن هاشمی: وحدت در تکصدایی نیست
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۶

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه موثرترین قدرت برای دفاع از انقلاب، همدلی، وحدت و همراهی همه مردم است، گفت: البته وحدت به معنای تک صدایی نیست، وحدتی ارزشمند است که از صداها و سلایق گوناگون برخاسته شود ، نه اینکه با حذف و نشنیدن دیدگاه‌های مختلف فقط یک سلیقه و نظر تکرار شود.

واکنش ترامپ به احتمال مذاکره با ایران: نه مرسی!
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۵

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یکشنبه در توئیتی نوشت: بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود اظهارات و تصمیم‌گیری‌هایش در سیاست خارجی را مبنای واقعیت‌ها ایجاد کند، نه بر اساس سرخط‌های خبری فاکس نیوز یا مترجمان فارسی‌اش. وزیر خارجه ایران افزود: او برای آنکه بهتر آگاه شود می‌تواند تمام مصاحبه‌ام را به زبان انگلیسی بخواند.
وی سپس با ضمیمه کردن عکسی از بخشی از مصاحبه‌اش نوشت: [آیا این مصاحبه] طولانی است؟ پس فقط این را بخواند.
ظریف در این بخش از مصاحبه که عکس آن را ضمیمه کرد در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مذاکراه با آمریکا گفت: نه، من هرگز احتمال این را که افراد رویکردشان را تغییر داده و واقعیت‌ها را بپذیرند رد نمی‌کنم. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید است. چیزی که مهم است رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذاشته‌اش را اصلاح کرده، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد. ترامپ بامداد یکشنبه در حساب توئیتری خود به زبان فارسی نوشت: وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!

پمپئو: خبرنگار رادیوی ملی آمریکا درباره ضبط نشدن گفتگو ما دروغ گفت
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۴

وزیر خارجه آمریکا خبرنگار رادیو ملی این کشور را به دروغگویی درباره وی و نقض قوانین اولیه روزنامه‌نگاری و پاک دامنی پس از آن متهم کرد که این خبرنگار گفت پمپئو مکررا در جریان مصاحبه به وی توهین کرده و از الفاظ رکیک استفاده کرده است. پمپئو اعلام کرد، این خبرنگار دو بار به او دروغ گفته یک بار برای برنامه ریزی این مصاحبه و بار دیگر توافق برای عدم ضبط گفتگوی پیش از مصاحبه. وی ادامه داد:‌ این واقعا جای تاسف دارد که این خبرنگار نقض قوانین خبرنگاری و شرافت را انتخاب کرده است. این مثال دیگری از تلاش رسانه‌های متزلزل در صدمه زدن به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و دولت او است. جای تعجب نیست که مردم آمریکا وقتی به طور مداوم برنامه رسانه‌ها و عدم صداقت آنها را می‌بینند، به بسیاری از رسانه‌ها بی اعتماد می‌شوند.

موسوی: برخورد مرزبانی آمریکا با ایرانیان، نژادپرستی محض است
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۳

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی درباره اقدام مرزبانی آمریکا در قبال اتباع یا متولدین ایران نوشت: «طبق گزارشات، مقامات امنیت مرزی آمریکا ایرانی‌ها را به خاطر ملیت‌شان آزار می‌دهند. این یک نژادپرستی محض و در تناقض با هنجارها و قوانین بین‌المللی حقوق بشری است.» وی این «برخوردها را شاهدی دیگر بر عقده‌ شرورانه این دولت (آمریکا) نسبت به ایران و خصومت عمیق با ایرانیان» خواند.

آمریکا: کره شمالی تلاش می‌کند موشک‌های دوربرد با کلاهک اتمی بسازد
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۳

وزیر دفاع آمریکا گفت، کره شمالی به وضوح تلاش می‌کند تا موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی بسازد. گفتنی است کره شمالی در ۲۰۱۷ یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد؛ پیش از آنکه مذاکرات خلع سلاح اتمی با آمریکا را از سر بگیرد.

تکذیب باز نشدن چرخ هواپیمای تهران - استانبول
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۲

ایران ایرتور اعلام کرد: دقایقی پس از پرواز ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی ایران ایرتور که فرودگاه امام خمینی (ره) را در ساعت ۲۰:۰۰ به مقصد استانبول ترک کرده بود، خلبان پرواز متوجه بروز احتمالی یک نقص فنی جزئی در هواپیما شده که نظر به بین المللی بودن پرواز و اینکه هنوز پرواز در فضای کشور و در محدوده آسمان شهرستان قزوین بوده، بازگشت به فرودگاه مهرآباد و بازبینی فنی را به صلاح تشخیص داده‌اند و تاکید می‌ نماید تصمیم خلبان از لحاظ حفظ ایمنی و رعایت دستوالعمل استاندارد پرواز منطقی و بجا بوده است. هواپیمایی ایران ایرتور خبر دور از واقعیت و شایعه باز نشدن چرخ هواپیما که در فضای مجازی منتشر شده را بشدت تکذیب کرد.

عمه بانفوذ رهبر کره‌شمالی پس از ۶ سال دیده شد
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۲

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ پس از شش سال برای اولین بار عمه قدرتمند و پرنفوذ رهبر کره‌شمالی را در انظار عمومی نشان داد. همسر او چند سال پیش به دست کیم جونگ اون اعدام شده بود.

سئول: مذاکرات آمریکا و کره شمالی پیشرفتی نداشته
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۱

«مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در اولین موضعگیری آشکار خود در سال ۲۰۲۰ میلادی درباره مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی تایید کرد که این گفت وگوها در سال گذشته میلادی پیشرفتی نداشته است.

شاهزاده چارلز: دوست دارم به ایران سفر کنم
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۹:۴۹

شاهزاده چارلز (پسر ارشد ملکه انگلیس و جانشین وی) ابراز تمایل کرد که در سفر رسمی به ایران سفر کند. وی که با روزنامه «ساندی‌تایمز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «بله، واضح است که دوست دارم به ایران بروم.» شاهزاده چارلز افزود: «من می‌دانم که ایران برای قرن‌های متمادی بخش مهمی از جهان بوده و در دانش بشر، فرهنگ، شعر و هنر نقش زیادی داشته است. منظورم این است که مردم واقعا قابل توجهی دارد.»

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۹:۲۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان