arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

سفر همزمان نتانیاهو و گانتس به آمریکا برای بررسی "معامله قرن"/ اخباری از احتمال دعوت بحرین

همزمان با سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا برای دیدار با رئیس جمهور این کشور، رهبر ائتلاف آبی_ سفید هم اعلام کرد برای بحث درباره طرح به اصطلاح صلح "معامله قرن" به واشنگتن می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از رویترز، بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی ـ سفید و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فردا دوشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

گانتس گفت: چنین زمان‌هایی برای مرزهای "اسرائیل، موجودیت و ساختار دموکراتیک" آن سرنوشت ساز است. طرح صلحی که دونالد ترامپ تهیه کرده است به عنوان یک "نقطه عطف" در تاریخ ثبت خواهد شد.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که علاوه بر دیدار گانتش و نتانیاهو با ترامپ برای بررسی معامله قرن، تلاش‌هایی برای دیدار با وزرای خارجه کشورهای عربی در جریان است.

طبق گزارش این شبکه، انتظار می‌رود وزیر خارجه بحرین نیز که در دوره اخیر با او درباره توافقنامه منع درگیری با میانجیگری آمریکا گفت‌وگو شده است، در آمریکا حضور یابد.

پیش از این کاخ سفید از بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو دعوت کرده بود تا دیدار مشترکی با ترامپ در کاخ سفید داشته باشند.

دعوت کاخ سفید از گانتس و نتانیاهو برای شرکت آنها در نشست بررسی معامله قرن صورت گرفته است.

در همین حال، تحلیلگران مسائل سیاسی اسرائیلی دعوت آمریکا از نتانیاهو را در راستای حمایت از وی پیش از انتخابات کنست می‌دانند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان