arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

موسوی: برخورد مرزبانی آمریکا با ایرانیان، نژادپرستی محض است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برخورد مقامات امنیت مرزی آمریکا با ایرانیان را نژادپرستی محض و در تناقض با قواعد حقوق بشری و شاهدی بر خصومت عمیق دولت واشنگتن با ایرانیان خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی درباره اقدام مرزبانی آمریکا در قبال اتباع یا متولدین ایران نوشت: «طبق گزارشات، مقامات امنیت مرزی آمریکا ایرانی‌ها را به خاطر ملیت‌شان آزار می‌دهند. این یک نژادپرستی محض و در تناقض با هنجارها و قوانین بین‌المللی حقوق بشری است.»

وی این «برخوردها را شاهدی دیگر بر عقده‌ شرورانه این دولت (آمریکا) نسبت به ایران و خصومت عمیق با ایرانیان» خواند.

 

به گزارش فارس، پایگاه کانادایی «سی‌بی‌سی» روز پنجشنبه خبر داد: به مرزبانان آمریکا که در گذرگاه‌های مرزی آمریکا-کانادا مشغول کارند دستور داده شده مسافران متولد ایران را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دهند.

سی‌بی‌سی به ایمیلی استناد کرده که مربوط به یک مأمور مرزبان آمریکایی است و به دست این رسانه رسیده است.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند نزدیک به ۲۰۰ نفر از مسافرانی که اصالت ایرانی داشته‌اند در روز ۴ ژانویه (۱۴ دی‌ماه) در یک گذرگاه مرزی در منطقه «بلاین» در واشنگتن بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است موسوی دیروز (شنبه) نیز در این باره گفته بود: اینگونه اقدامات کاملا تبعیض آمیز که صرفا به دلیل نژاد و ملیت و احیانا مذهب افراد صورت می‌گیرد، کاملا از لحاظ قوانین و اصول بین المللی حقوق بشر مردود بوده و مسئولیت دولت آمریکا را به دنبال دارد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، ضمن محکوم کردن شدید آزار و اذیت هموطنان ایرانی از سوی مرزبانی آمریکا، خاطرنشان کرد:قطعا این رفتار دولت آمریکا قابل طرح و پیگرد در مراجع حقوق بشری است.

نظرات بینندگان