arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

العربیه: «معامله قرن» ترامپ الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد

در آستانه انتشار بخش سیاسی طرح موسوم به "معامله قرن" توسط رئیس جمهوری آمریکا، چند منبع دیپلماتیک در واشنگتن بخشی از جزئیات این طرح را فاش کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت شبکه العربیه در گزارشی درباره طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" که قرار است بخش سیاسی آن تا روز سه‌شنبه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام شود، به نقل از چند منبع دیپلماتیک در واشنگتن فاش کرد، ترامپ قصد دارد که هفته جاری الحاق شهرک‌های صهیونیستی به اراضی اشغالی را به عنوان "یک واقعیت" و با توجه به نیاز امنیتی رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد.

طبق گفته این منابع، دولت آمریکا در مقابل خواستار آغاز مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیل می‌شود.

براساس گزارش العربیه تمامی اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که دولت آمریکا الحاق شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به اراضی اشغالی را به عنوان یک "واقعیت" غیرقابل برگشت خواهد پذیرفت. یعنی آنچه تاکنون صهیونیست‌ها از زمان اشغال کرانه باختری تحمیل کرده‌اند، غیرقابل تغییر خواهد بود.

دولت ترامپ چند هفته قبل و زمانی که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت که شهرک‌های صهیونیستی را غیر قانونی نمی‌داند، درواقع زمینه به رسمیت شناختن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را فراهم کرده بود.

طبق اطلاعات العربیه، دولت ترامپ در را بر روی تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت شناختن آن باز می‌گذارد اما این کشور موضوع مذاکرات میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی خواهد بود و تشکیل آن تنها پس از به رسمیت شناختن الحاق بیش از ۵۰ درصد از اراضی کرانه باختری به اراضی اشغالی امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان