arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

عیدی بازنشستگان بهمن‌ماه پرداخت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام تلاش ما این است که در بهمن‌ماه عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام تلاش ما این است که در بهمن‌ماه عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

«محمد شریعتمداری» روز یکشنبه در حاشیه افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی با بیان اینکه یکی از اهداف ما صیانت از اموال بازنشستگان کشور است، افزود: در یک سال گذشته تلاش کردیم از دارایی‌های باارزش در صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) درست صیانت کنیم و براساس گزارش پایان سال ۹۷ و گزارش صورت‌های مالی ۶ ماه ابتدای امسال، رشد سه برابری این نهاد را شاهد بودیم که نشان از صیانت دارایی‌ها و اموال این قشر از جامعه است.

وزیر کار گفت: تلاش داریم سال آینده در جهت توسعه فعالیت گردشگری و در زمینه مسایل بیمه تکمیلی بازنشستگان برای ارایه خدمات بهتر پزشکی و همسازی سازی حقوق بازنشستگان پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی گام برداریم.

شریعتمداری درباره تعیین دستمزد کارگران نیز اظهارداشت: تحولات مربوط به مزد در روزهای پایانی سال مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیته مزد در ماه‌های پایانی جلسات مختلفی را با ذینفعان برقرار می‌کند.

وی افزود: دبیر شورای عالی کار که معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در این کمیته شرکت می‌کند و با روش سه جانبه‌گرایانه تلاش می‌کنند از طریق تعیین حداقل سبد معیشت خانوار کشوری و بررسی میزان تورم سال آینده پیشنهاد دستمزد را به شورای عالی کار ارایه کنند.

وزیر کار تصریح کرد: در تعیین دستمزد باید تلاش کنیم که هزینه تولید و سهم دستمزد به گونه‌ای نباشد که موجب بالارفتن سطح قیمت‌ها و زیان مجدد به کارگران باشد و از طرف دیگر حداقل‌های مورد نیاز تا حد ممکن تعیین شود.

شاخص شناسایی مشمولان سبد معیشتی، ترکیبی است

شریعتمداری درباره انتقاد افراد نسبت به شاخص‌های شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، گفت: استفاده از شاخص‌ها به صورت ترکیبی و در قالب مدل است و هیچکدام منفرد انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: روش مدلینگ در آزمون وسع جزو بدیع‌ترین روش‌ها و جزو روش‌های علمی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان