arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

تل آویو مجوز سفر اسرائیلی ها به عربستان را صادر کرد

در آستانه اعلام جزئیات طرح «معامله قرن»، وزیر امور داخلی اسرائیل روز یکشنبه طی حکمی مجوز سفر اسرائیلی ها را به عربستان صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رسانه های صهیونیستی، برای نخستین بار «آریه درعی»‌ وزیر امور داخلی اسرائیل حکمی را امضا کرد که طبق آن، به صهیونیست‌ها اجازه سفر به عربستان داده می‌ شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس رییس حزب ائتلافی آبی سفید جزئیات معامله قرن را که با مخالفت و اعتراض شدید برخی کشورهای عربی و مسلمان روبرو شده، اعلام کند.

با روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سال ۹۶،‌ تلاش ریاض برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها افزایش یافته است ولی عربستان همچنان این موضوع را تکذیب می کند.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی در امور خارجه روز جمعه مدعی شد که ریاض هیچ رابطه‌ای با اسرائیل ندارد.

در همین راستا، مرداد ماه گذشته رژیم صهیونیستی میزبان شش روزنامه نگار از کشورهای عربی به ویژه عربستان بود. این موضوع با واکنش شدید اصحاب رسانه در کشورهای عربی و همچنین فلسطینان روبه رو شد.

فلسطینی ها به شدت مخالف طرح آمریکایی ها با عنوان معامله قرن برای ایجاد به اصطلاح صلح در خاورمیانه هستند و جنبش فتح با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و اسرائیل مالک فلسطین نیستند تا سرنوشت مردمش را تعیین کنند.

امریکا به دنبال صلح تحمیلی بر اساس دیدگاه های خود و منافع رژیم صهیونیستی از طریق معامله قرن و افزودن به مناطق اشغالی فلسطین با توسل به آن است ، موضوعی که از سوی گروه های مختلف فلسطینی رد شده است و پیش بینی می شود با رونمایی از آن انتفاضه دیگری به راه بیفتد.

در حال حاضر نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از بیم اعتراضات مردم فلسطین به این معامله بی سرانجام قرن در حالت آماده باش هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان