arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

تعداد کشته‌های زلزله ترکیه به ۳۵ نفر رسید

معاون رییس جمهوری ترکیه یکشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های زمین‌لرزه ۶.۸ ریشتری در استان "الازیغ" که جمعه گذشته مناطق شرقی این کشور را لرزاند به ۳۵ نفر افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «فواد اوکتای» معاون «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در نشست خبری در ستاد مدیریت بحران این کشور این آمار را اعلام کرد.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دیروز (شنبه) تعداد کشته ها را ۲۲ نفر اعلام کرده بود.

وزیر کشور ترکیه امروز با حضور در استانداری الازیغ اعلام کرد که زلزله روز جمعه تاکنون ۶۷۸ پس لرزه داشته که ۲۰ مورد آن بالای ۴ ریشتر بوده است.

وی همچنین افزود که تاکنون گروه های امداد و نجات توانسته اند ۴۵ نفر را از زیر آوار خارج کرده و نجات دهند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز روز گذشته (شنبه) با سفر به استان الازیغ ضمن بازدید از مناطق زلزله زده از روند کمک رسانی به زلزله زدگان دیدن کرد.

بر اساس گزارش ستاد بحران و مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه، زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر شامگاه جمعه در استان اِلازیغ در شرق ترکیه و در عمق ۶.۷۵ کیلومتری زمین رخ داد. کانون اصلی این زمین لرزه شهرستان سیوریجه از توابع استان الازیغ اعلام شد.

این زمین لرزه به قدری قوی بوده است که در استان‌های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین ترکیه احساس شده و گفته می‌شود حدود ۲۰ ثانیه به طول انجامیده است.

در همین حال دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود، ضمن تسلیت و ابراز همدردی به خاطر جان باختن و مصدوم شدن عده ای از مردم این کشور در حادثه زلزله در استان الازیغ، آمادگی همه جانبه دولت جمهوری اسلامی برای کمک رسانی به مردم مناطق آسیب دیده را اعلام کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در پی وقوع زلزله در ترکیه، در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه ای خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور، به بازماندگان جان‌باختگان این حادثه تسلیت گفت.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز برای امدادرسانی و هرگونه همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر ترکیه اعلام آمادگی کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان