arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

ادعای رسانه اسرائیلی: حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از معامله قرن

یک شبکه خبری وابسته به اسرائیل درگزارشی از موافقت مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری «کان» اسرائیل شامگاه یکشنبه گزارش داد که مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که نمی‌خواهند طرح صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن را بی‌اعتبار کنند چون این طرح شامل حداقل خواسته‌ که یک کشور فلسطینی است، می‌شود و آنها شروط اضافی به این طرح تحمیل نخوهند کرد.

این شبکه خبری اسرائیلی در ادامه گزارش خود نوشت: «یک مقام ارشد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به این دیپلمات‌ها گفته است که زمان شنیدن ایده‌های جدید فرا رسیده است.»

البته کشورهای عربی از اقدام فلسطینیان در ممانعت از ورود به مذاکرات درباره این طرح ابراز ناامیدی کرده‌اند.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

منبع: فارس
نظرات بینندگان