arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

آخرین وضعیت بازسازی خانه‌های زلزله زدگان در آذربایجان شرقی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گزارش آخرین اقدامات دولت در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گزارش آخرین اقدامات دولت در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

علی بختیاری ، درباره وضعیت بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده در پی زلزله اخیر در آذربایجان شرقی گفت: در پی این زلزله تعدادی از واحدها نیازمند تعمیر و تعدادی از واحدها نیازمند ساخت دوباره بود که با توجه به قرارگیری واحد مسکونی در روستا و شهر و نیز نوع تعمیری و احداثی، دولت از طریق هماهنگی‌های انجام شده از سوی سازمان مدیریت بحران کشور اقدام به پرداخت وام و تسهیلات به زلزله زدگان کرد.
بختیاری ادامه داد: این زلزله خساراتی را در شهرهای سراب، ترکمانچای و کندوان و روستاهای آن برجا گذاشته بود.

وی با اشاره به واحدهای نیازمند تعمیر در این زلزله تصریح کرد: برای ۱۷۲۴ واحد روستایی و ۱۵۴۰ واحد شهری پرونده دریافت تسهیلات تشکیل شده است که از این تعداد ۱۷۱۱ واحد روستایی و ۱۳۸۹ واحد شهری به بانک معرفی شده اند. همچنین ۱۸ واحد روستایی و ۷۲۲ واحد شهری مرحله اول تسهیلات را نیز دریافت کرده و مابقی نیز به زودی دریافت خواهند کرد.


سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در مورد واحدهای احداثی نیز به ایسنا گفت: این واحدها، واحدهایی هستند که میزان خسارات وارد شده به آنان به حدی بوده که امکان تعمیرشان وجود نداشته و باید از نو ساخته شوند. تعداد این واحدها ۳۰۰۰ واحد مسکونی بود که برای آنان پرونده تشکیل شده و ۲۷۱۸ مورد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که تا کنون ۱۴۶ مورد مرحله اول تسهیلاتشان و ۴۰ مورد نیز مرحله دوم را نیز دریافت کرده‌اند.


بختیاری با بیان اینکه به این افراد تسهیلات معیشتی نیز داده خواهد شد، گفت: از این ۳۰۰۰ مورد برای تمامی افراد پرونده دریافت تسهیلات معیشتی تشکیل شده است.


وی در مورد ساخت اتاقک برای زلزله زدگان نیز اظهارکرد: در این زلزله با توجه به وضعیت اقلیمی منطقه این پیشنهاد مطرح شد که برای برخی از خانواده ها به جای پرداخت کمک هزینه اقامت موقت، اتاقکی ساخته شود تا در آن اسکان یابند که برای تمامی این افراد اتاقک ساخته شده است. البته ممکن است تعداد انگشت شماری مدعی باشند که اتاقک برایشان ساخته نشده که در این خصوص با بررسی های انجام شده مشخص شد که این افراد در ابتدا اعلام کرده بودند که کمک هزینه اقامت را می‌خواهند و آن را دریافت کرده‌اند.


سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اقدامات انجام شده برای تعمیر محل‌های نگهداری دام و طیور زلزله زدگان نیز گفت: ۲۰۰۰ جایگاه دامی در این زلزله آسیب دید که برای تمامی آنها پرونده تشکیل شده و ۱۹۸۶ مورد نیز به بانک معرفی شده‌اند تا تسهیلات خود را دریافت کنند.


بختیاری با اشاره به وضعیت سرمای هوا در این مناطق اظهارکرد: همانطور که می‌دانید در فصل سرما و هنگام بارش برف و باران امکان انجام امور عمرانی وجود ندارد، به همین دلیل نیز روند ساخت و بازسازی منازل کمی طول کشیده است، اما با گرم شدن هوا این روند شتاب بیشتری گرفته و ان شاالله طی چند ماه آینده این منازل تعمیر خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان