arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

وضع انگلیس و فرانسه وخیم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مؤسسه رتبه بندی معتبر اقتصادی در اروپا با انتشار گزارشی نسبت به وضعیت اقتصادی 9 کشور در این قاره از جمله فرانسه، ایتالیا و انگلیس هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، آژانس رتبه بندی اقتصادی "مودیز" در گزارش خود با دیدی منفی به اقتصاد کشورهای اتریش، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، مالت، پرتغال، اسپانیا، اسلوواکی، و اسلوونی نگاه کرده و درباره آینده آنها هشدار داده است.

مودیز در گزارش خود با اشاره به وضعیت اقتصادی انگلیس می نویسد : بحران یورو و کاهش دادن پی در پی اعتبارها در بانک های انگلیس این کشور را در معرض خطر جدی گرفتار شدن در بدهی قرار داده است.

در گزارش این موسسه همچنین آمده است که پس از آنکه اروپا در حل بحران بدی های خود ناکام ماند به هیچ وجه نمی توان چشم انداز روشنی را برای کشورهای ایتالیا، فرانسه و ایتالیا پیش بینی کرد.

به نوشته گاردین، هر چند انگلیس عضو کشورهای استفاه کننده از یورو نیست اما با این وجود بحران ایجاد شده در حوزه یورو و سایر کشورهای اروپایی بر اقتصاد بریتانیا نیز تاثیر منفی گذاشته است.

در ادامه به وضعیت موجود در یونان اشاره شده و آمده است : آشوب ها و غارتگری های انجام شده در یونان سراسیمگی موجود در سطوح بالای کشورهای اروپایی در رابطه با چگونگی فائق آمدن بر بدهی ها را نمایان کرد. در همین رابطه اتحادیه اروپا از ارائه 130 میلیارد یورو کمک دیگر به یونان بدون اخذ تعهد از پارلمان این کشور برای انجام اصلاحات و اجرای ریاضت اقتصادی خودداری کرد.

بر همین اساس وضعیت در اسپانیا و پرتغال نیز بدین شکل است و مردم پرتغال نیز در روزهای گذشته در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت دست به تظاهرات زده اند.

بر اساس این گزارش، طی چند ماه گذشته اعتمادها به سیستم مالی اروپا به طور فزاینده ای رو به کاهش بوده است. در این مقطع زمانی دیگر هیچ کس نمی خواهد به بانکهای مشهور اروپا وام بدهد. به آسانی می توان نشانه های مشکلات جدی اقتصاد اروپا را نظاره ‌گر بود. در سراسر اروپا دولتها در حال اجرای تدابیر ریاضتی با هدف جبران کسری و بدهی هستند به طوری که این سیاست خشم مردم اروپا را برانگیخته است.


نظرات بینندگان