arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

باهنر: ما با هر کسی که مطهری را اصولگرا نداند، موضع‌گیری داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ه گفته نایب رئیس مجلس هنوز علت رد صلاحیت 35 نماینده مجلس هشتم، مشخص نیست.

به گزارش خبرآنلاین محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس با صراحت به کسانی که مطهری را اصولگرا نمی‌دانند، اتمام‌حجت کرد و گفت: ما با هر کسی که آقای مطهری را اصولگرا نداند، موضع‌گیری داریم. هرچند امکان دارد که در مواردی هم با آقای مطهری اختلاف نظر‌ داشته باشیم.

وی افزود: روز اول که تکلیف صلاحیت‌ نامزدها از سوی وزارت کشور مشخص شد، فضا بسیار سنگین بود. در نهایت هیات نظارت استانی و مرکزی نظر خود را اعلام کرد و تا حدودی فضا بهتر شد. ما در مجلس هشتم با رد صلاحیت 43 نفر از نمایندگان مجلس مواجه شدیم. برخی از نمایندگان ادوار مجلس نیز که با توصیه ما کاندیدا شده بودند، رد صلاحیت شدند یا صلاحیت‌شان احراز نشد. بعد از بررسی‌های مفصل مشخص شد که نمی​توان برای تعداد محدودی از این افراد کاری کرد چون در برخی از مواقع رفتار‌ کاندیدا‌های رد صلاحیت شده، مخالف قانون بوده است. اما در مورد 35 نفر از نمایندگان هنوز دلیل رد صلاحیت‌شان مشخص نیست.البته در این مسئله شورای نگهبان تصمیم‌گیرنده است و ما حق نداریم در این موضوع دخالت کنیم. اما امیدواریم در بررسی شکایت‌ها تعداد بیشتری از افراد صلاحیت‌شان تأیید شود.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که رد و تأیید‌ صلاحیت​ها تنها در مورد یک گرایش خاص سیاسی نبوده است، ادامه داد: همین مسئله در تحلیل‌های ارائه شده توسط سایت‌ها و روزنامه​های برجسته هم آمده بود و همگی تصریح داشتند که این رد صلاحیت‌ها جناحی نیست.

عضو کمیته اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در مورد چگونگی تعیین نامزدهای این جبهه اظهار داشت: پیش‌تر به دوستان اعلام شده بود که لیست‌های خود را به ما ارائه دهند. در یک پالایش اولیه 100 نفر انتخاب شدند که واجد امتیاز‌ات اصولگرایی بودند. اما در نهایت ما ناچار شدیم که تعدادی از افراد را حذف کنیم و در این حذف 70 نفر کنار گذاشته شدند. ما ادعا نداریم که این لیست جامع‌ترین لیست است. کما ‌اینکه امکان دارد سایر دوستان اصولگرا لیست‌های بهتری ارائه بدهند.

نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: افراد انتخاب شده به رای شورای مرکزی جبهه متحد گذاشته شده‌اند. برخی افراد رای ناکافی داشتند یا اینکه رای آوردند، اما تعداد نامزدهای منتخب ما از 30 نفر گذشته بود. بنابراین افراد با رای بالا انتخاب شدند.

باهنر در واکنش به اینکه اظهارنظرهای برخی درباره لزوم خروج مطهری از لیست جبهه متحد گفت: ما در مورد اینکه کسی بخواهد آقای مطهری را از جرگه اصولگرایی خارج بداند، موضع داریم. کما ‌اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به قرار نگرفتن این افراد در لیست ابراز تأسف کردند. باید به این نکته توجه کنید که آقای مهدوی‌کنی هیچ‌گاه ما را موظف نکردند و همواره به ضابطه پایبند بودند.
نظرات بینندگان