arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

رایزنی تلفنی ظریف و وزیر خارجه ایتالیا

وزرای خارجه ایران و ایتالیا در گفتگویی تلفنی درباره مسائل دوجانبه، تحولات منطقه و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تبادل نظر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمدجواد ظریف» و «لوئیجی دی مایو» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا عصر امروز (دوشنبه) در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه بویژه در زمینه اقتصادی، امنیت منطقه و موضوع سانحه هواپیمای اوکراینی ( به عنوان حافظ منافع کانادا در ایران ) رایزنی و تبادل نظر کردند.

در پی سانحه سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی اوکراین در ۱۸ دی ماه که بر اثر آن ۱۷۶ سرنشین این هواپیما جان باختند و اکثریت آنها ایرانی و بقیه متعلق به کشورهای کانادا، سوئد، انگلیس، افغانستان و اوکراین بودند، ظریف و همتای کانادایی تلفنی گفتگو کردند. وزرای خارجه ایران و کانادا همچنین جمعه ۲۷ دی ماه در مسیر بازگشت ظریف از سفرش به هند، در مسقط پایتخت عمان نیز دیدار کردند.

دیدار دو وزیر خارجه با درخواست طرف کانادایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی انجام شد و توافق کردند که تیم های کارشناسی دو وزارتخانه به تماس ها در این زمینه ادامه دهند و خودشان هم در آینده دوباره دیدار کنند.

پس از قطع مناسبات دیپلماتیک ایران و کانادا در شهریور ۱۳۹۱، ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در ایران تعیین شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان