arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
ششمین روز محکمه استیضاح ترامپ؛

وکلای ترامپ مبنای استیضاح را اختلافات سیاسی دانستند

وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا در ششمین روز محکمه سنا، استیضاح را ساخته و پرداخته اختلافات سیاسی دموکرات‌ها نسبت به ترامپ توصیف کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکلای ترامپ مبنای استیضاح را اختلافات سیاسی دانستندجی سکیولاو وکیل دونالد ترامپ اظهارات خود را با این مطلب که با "گمانه زنی ها سروکار نداریم"، گفت: دموکرات‌ها به خاطر اختلافات سیاسی، به استیضاح، روی آورده اند.

وی افزود: ما در یک جمهوری مبتنی بر قانون اساسی زندگی می کنیم که در آن شما دغدغه های سیاسی عمیقی دارید و اختلافات عمیقی وجود دارد که نباید مبنای استیضاح باشد.

سکیولاو از سناتورها سؤال کرد: آیا ما هر بار که اختلاف معناداری در سیاست یا اختلاف نظر در موضوعات مهم سیاسی وجود داشته باشد، ما می خواهیم روند استیضاح را شروع کنیم؟

این وکیل مدافع ترامپ با اشاره به افشاگری‌های منتسب به جان بولتون درباره کمک‌های نظامی اوکراین گفت ما نمی خواهیم در این باره صحبت کنیم، می خواهیم بر اساس الگویی که روز شنبه برای مقابله با این پرونده طرح کردیم را ادامه دهیم.

سکیولاو افزود ما با شواهد متن و با اطلاعات در دسترس عموم سروکار داریم. ما با گمانه زنی ها و ادعاهایی که مبتنی بر معیارهای اثبات شده نیست، نمی پردازیم.

وی دموکرات‌ها را متهم کرد در طی سه سال گذشته بر اساس یک الگو و عمل، تلاش کرده اند تا در وظایف و اختیارات رئیس جمهوری مداخله کنند.

وکلای ترامپ مبنای استیضاح را اختلافات سیاسی دانستند
پس از وی، کن استار که به عنوان مشاور مستقل استیضاح بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا را پیگیری کرده بود، صحن محکمه را در اختیار گرفت.

استار با این سوال که چگونه به اینجا رسیده‌اند و خواستار استیضاح رئیس جمهوری شده اند، گفت: استیضاح ریاست جمهوری به سلاحی تبدیل شده است که باید در مقابل حریف سیاسی به کار گرفته شود.

وی که در سال ۱۹۹۰ میلادی جزو دادستان‌های استیضاح بیل کلینتون بود، اکنون در مقام وکیل مدافع دونالد ترامپ به محکمه سنا آمده است و می گویند: استیضاح هم همچون جنگ یک جهنم است، یا حداقل، استیضاح رئیس جمهوری، یک جهنم است.

این وکیل رئیس جمهوری آمریکا، استیضاح ترامپ را با جنگ داخلی مقایسه کرد و افزود: کسانی از ما که در فرایند استیضاح کلینتون بودیم، کاملاً می‌دانیم که استیضاح رئیس جمهوری، معادل جنگ داخلی است اما خوشبختانه با حمایت متمم اول قانون اساسی، از جنگ کلمات و ایده ها محافظت می‌شود.

استار ادامه داد: اما استیضاح مملو از رنجش است و کشور را تقسیم می کند به گونه ای که هیچ چیزی دیگر نمی تواند. کسانی از ما که در دوران استیضاح کلینتون زندگی می کردند، می فهمیم که این استیضاح، کاملا و عمیقا شخصی است.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان