arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
روزنامه‌گردی در «انتخاب»؛

روایتی از اولین دوره انتخابات مجلس / باهنر: تمام احزاب با هر ایدئولوژی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

مسئله گروه مطرح نیست، بلکه شرایطی است که برای انتخاب‌شوندگان در نظر گرفته شده که حداقل سن باید ۲۵ سال باشد و معروف به صدالقت و امانت باشد و همچنین وابستگی به رژیم گذشته نداشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی تمام احزاب با هر ایدئولوژی می‌توانستند در انتخابات مجلس شرکت کنند!

سرویس تاریخ «انتخاب»: «همه احزاب و گروه‌ها می‌توانند در انتخابات مجلس شورای ملی شرکت کرده و نمایندگان خود را معرفی کنند.»

این مطلبی بود که دکتر باهنر، عضو شورای انقلاب، در گفتگو با خبرنگار اطلاعات، مورخ دوشنبه ۸ بهمن ۵۸، اعلام کرد. وی در این باره به خبرنگار اطلاعات گفت: مسئله گروه مطرح نیست، بلکه شرایطی است که برای انتخاب‌شوندگان در نظر گرفته شده که حداقل سن باید ۲۵ سال باشد و معروف به صدالقت و امانت باشد و همچنین وابستگی به رژیم گذشته نداشته باشد.

دکتر باهنر یادآور شد: «در قانون مسئله گروه و یا گرایش‌های مکتبی مختلف مطرح شده است و به همین دلیل برای شرکت احزاب و گروه‌ها در مجلس شورای ملی مانعی وجود ندارد و همه احزاب و گروه‌ها می‌توانند در انتخابات مجلس شورای ملی شرکت کنند.

دکتر باهنر به عنوان یکی از موسسین حزب جمهوری اسلامی در مورد شرکت این حزب در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «حزب جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت خواهد کرد و البته راه برای شرکت دیگر گروه‌ها و احزاب و انجمن‌ها باز است و حزب در انتخابات با همکاری بعضی جناح‌های دیگر شرکت می‌کند.» وی اظهار داشت: «هنوز تهداد نمایندگانی که حزب برای تهران معرفی خواهد کرد مشخص نشده است.»

نظرات بینندگان