arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

آمارهای دکتر احمدی نژاد از حجم مبادلات اقتصادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری با تاکید بر این که باید نظام های اداری، بانکداری، مالیاتی و بخش های دیگر را در مسیر آرمان های انقلاب و ارزش های الهی اصلاح کنیم از مشاوران جوان دستگاه های مختلف خواست با تشکیل جلسات ویژه و بررسی وضع موجود ضمن شناسایی مشکلات در این حوزه، راهکارهای لازم را ارایه دهند.

به گزارش شبکه ایران محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست سراسری سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری که با حضور بیش از چهار هزار و 500 نفر از مشاوران جوان استانداری ها و دستگاه های اجرایی کشور در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد ، اظهار داشت: ‌سازمان فراگیر مشاوران جوان باید با سازماندهی و برنامه ریزی مناسب ، موضوعات مهم کشور در زمینه های مختلف از جمله بانکداری و کشاورزی را در دستور کار قرار داده و برای اصلاح وضع موجود راه حل های مناسبی را به مسئولین ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مجموعه مشاوران جوان به انرژی عظیمی در کشور تبدیل شده است که بر پاکی ، عدالت و آرمان های انقلاب ایستاده اند و حضور خود را در صحنه های گوناگون به نمایش گذاشته و آرمان های اسلامی و انقلابی را به بدنه اداری و اجرایی کشور منتقل می کنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت بر عهدی که با مردم داشته تا آخر ایستادگی و پافشاری خواهد کرد ، گفت : امروز در حضور جوانان یک بار دیگر با ملت تجدید عهد می کنیم که حتی اگر همه مستکبران ، شیاطین و بدخواهان عالم با تمام توان علیه ما بسیج شوند، سرسوزنی از آرمانهای الهی و انقلابی دست نخواهیم کشید .

احمدی نژاد در بیان فلسفه وجودی مشاوران جوان گفت : فلسفه تشکیل مشاوران جوان در دولت نهم و دهم به فلسفه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و ضرورت اینکه باید ایران را به عنوان جامعه الگو و شاهد بسازیم، بر می گردد.

رییس جمهوری با طرح این سوال که چرا باید ایران برای جهان الگو باشد، اظهار داشت: اول اینکه یک ملت بزرگی مانند ملت ایران باید در تراز شایستگی های خود زندگی کند و اگر حرکت در مسیر کمال، ‌پیشرفت ، تعالی و رسیدن به قله های عزت و توانمندی از دستور کار یک ملت گرفته شود آن ملت ضعیف و از بین رفتنی خواهد بود .

احمدی نژاد انسان را به معنای حرکت ، تلاش و پیگیری آرمانهای بلند انسانی توصیف کرد و با طرح این سوال که تراز شایستگی ملت ایران در کجا قرار دارد و کدام زندگی و جامعه در سطح ملت ایران است ، گفت : مطالعه تاریخ گذشته ایران زمین در دوره های مختلف بخصوص در دوره اسلامی و آگاهی از رفتار ، روحیات و استعدادها و توانمندی های بی پایان ملت ایران، حاکی از آن است که ملت ایران شایستگی زندگی در بالاترین تراز عزت و افتخار را دارد .

رییس جمهوری با اشاره به اینکه سرزمین ایران سرشار از معادن و ثروت های خدادادی بالاترین استعدادهای انسانی بوده و صدها سال پرچمدار علم ، صنعت و فناوری در جهان بوده است، اظهار داشت: امروز هم انقلاب اسلامی، انرژی عظیمی را در ملت ایران به وجود آورده که بخش وسیعی از آن در آستانه آزاد شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: در این سالها شاهد بودیم که هر کجا انرژی آرمانی و انقلابی ملت ایران آزاد شد، دستاوردها و معجزات بزرگی را به وجود آورده است که نمونه آنها دفاع و ایستادگی ملت ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله و در برابر فشارها و تحریم هایی که به زعم بسیاری از مستکبران فشارهایی فلج کننده بوده است.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه طبق اعلام سازمان های معتبر جهانی، اقتصاد ایران به رغم شرایط نامناسب اقتصادی در جهان در رتبه هفدهم جهان قرار گرفته که به زودی به رتبه پانزدهم خواهد رسید، گفت : بیش از 85 درصد اقتصاد و منافع اقتصادی متعلق به داخل کشور است به گونه ای که حجم اقتصاد کشور در حال حاضر 950 هزار میلیارد تومان است که تنها در حدود 65 هزار میلیارد تومان آن مربوط به واردات است.

احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی، از ویژگی های خاصی شاخصی برخوردار است، اظهار داشت : اعتقادات اسلامی در بین ملت ایران همواره ریشه دار بوده و به رغم اینکه برخی از مردم و کشورهای جهان در هزار و 450 سال قبل در جا زده و همان تعصبات ، روحیات و تحجرها را دارند ، ملت ایران با فهم و درک عمیق از اسلام به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر کشورها نیستند چرا که ملت ایران هنگامی که اسلام را پذیرفت هم توانست خود را ارتقاء داده و هم موجب گسترش اسلام در جهان شد .

رییس جمهوری تصریح کرد : حق و ماموریت ملت ایران این است که در بالاترین تراز جهانی قرار داشته باشد اما ملت ایران علاوه بر این ماموریت یک ماموریت جهانی نیز دارد .

احمدی نژاد با بیان اینکه جهان به سرعت به سمت نظام واحد پیش می رود و هیچ کس نمی تواند خود را محصور کند و هر کس این کار را بکند در مناسبات جهانی بازنده خواهد بود، گفت : باید با روش های الهی ، اسلامی و آرمانی خودمان در صحنه جهان حضور فعال داشته و اثرگذار باشیم و اگر دیر بجنبیم سلطه گران مجددا مناسبات مورد نظر خود را بر جهان تحمیل خواهند کرد و در آن صورت تنها قطعه ای از پازل ساخته شده آنها خواهیم بود و اگر در مسیر برپایی نظام عادلانه نقش آفرینی نکنیم آنها برای ما نقش تعیین خواهند کرد .

رییس جمهوری اظهار داشت : اگر نظام آینده جهان، نظمی عادلانه و منطبق با آرمانهای انسانی باشد ما آن را می پذیرفتیم اما مشخص است که نظام سلطه طلبان ، در تعارض با این ارزشها است .

احمدی نژاد خاطر نشان کرد : مبانی اندیشه و اعتقادات ملت ایران با مبانی نظام سلطه و سردمداران آمریکا و صهیونیسم بین الملل پشت پرده نظام آمریکا و برخی از دولت های اروپایی به طور مبنایی متفاوت و در بسیاری موارد متضاد است چرا که آنها معتقد به تناقض بقاء بوده و این مساله را توجیه اقدامات استعماری و جنایت بار خود می دانند و در حقیقت قصد دارند، دوره برده داری، استعمار و جنایت های نظام سلطه را تئوریزه و تطهیر کنند و این موضوع به جریان صهیونیسم بین الملل طی 500 سال اخیر بر می گردد .

رییس جمهوری افزود :‌اگر دولت آمریکا تصمیم می گیرد تا عراق و افغانستان را اشغال کرده و برای رسیدن به مقاصد خود میلیون ها انسان را بکشد ، پیش از آن این موضوع را تئوریزه کرده و برای آن منطق و مکتب خاصی ایجاد کرده است و به آن مشروعیت داده است .

احمدی نژاد اظهار داشت : اومانیسم اصالت حقیقت انسان نیست بلکه اصالت تمایلات فردی انسان هاست که به انسان اجازه می دهد بدون محدودیت هر کاری را انجام دهد و این با نگاه ما به انسان و انسانیت ،جهان و روابط بین انسان ها ، تفاوت زیادی دارد چرا که ما معتقدیم استعدادهای الهی انسان ، اصالت داشته و سایر تمایلات انسان باید در خدمت شکوفایی استعدادهای الهی انسان قرار داشته باشد .

رییس جمهوری اضافه کرد : در فرهنگ غرب و نظام سلطه ،‌آزادی به معنای رهایی تمام تمایلات انسانی به شرط عدم تعدی به دیگران است اما در فرهنگ اسلامی و آرمانی ما آزادی در عبودیت خدا قرار داشته و ما تنها راه آزادی را توحید و عبودیت انسان می دانیم و معتقدیم انسانی که از شر خودپرستی ها ، مادیگری ها و زورگویی ها ، شهوت رانی ها و دلبستگی ها و اسارت ها ، آزاد نشده و در برابر دنیا تسلیم شده باشد در اوج بدبختی قرار دارد .
نظرات بینندگان