arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

بررسی 240 پرونده زمين‌خواری در مراجع قضايی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور امور حقوقي استاندار تهران گفت: پس از انتخابات مجلس شوراي اسلامي، آزادسازي مناطق طبيعي ملي منطقه «لواسانات» در دستور كار قرار دارد و در اين برنامه حريم و بستر رودخانه جاجرود از تصرفات غيرقانوني خارج مي‌شود.

به گزارش ایسنا، ولي‌الله داوريان با بيان اينكه تاكنون 800 پرونده زمين‌خواري مورد رسيدگي و صدور قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر 240 پرونده ديگر زمين‌خواري نيز در مراجع مختلف قضايي در دست بررسي است.

وي ادامه داد: برنامه استانداري براي مقابله با پديده زمين‌خواري همچنان به قوت خود باقي است و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان امسال 20 پرونده ديگر نيز مورد بررسي و صدور راي قرار بگيرد كه به اين ترتيب تعداد پرونده‌هاي رسيدگي شده منجر به صدور راي به 100 مورد خواهد رسيد.

داوريان تصريح كرد: بيشترين پرونده‌هاي زمين‌خواري مربوط به منطقه "خجير" و تجاوز به حريم رودخانه جاجرود بود كه با هماهنگي دستگاه‌ها و مقامات قضايي، ساخت و سازهاي غيرمجاز اين منطقه قلع و قمع و اراضي طبيعي بازپس گرفته شد.

مشاور حقوقي استاندار تهران با تاكيد بر اينكه استانداري هر ماه در يكي از مناطق اطراف تهران برنامه آزادسازي اراضي دولتي ملي را در دستور كار قرار مي‌دهد، خاطرنشان كرد: پس از انتخابات مجلس، آزادسازي مناطق طبيعي ملي منطقه لواسانات در دستور كار قرار دارد و در اين برنامه حريم و بستر رودخانه جاجرود از تصرفات غيرقانوني خارج مي‌شود.
نظرات بینندگان