arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

احتمال لغو روادید با 60 کشور دنیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از احتمال لغو روادید با 60 کشور دنیا برای تحقق ورود ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: چین یکی از این کشورهاست.

به گزارش فارس، سید حسن موسوی درباره دستیابی به رقم ورود 7 میلیون گردشگر خارجی به ایران در سال 91 گفت: این موضوع را که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم تنها یک آمار نیست بلکه یک تکلیف است و در این باره ساز و کارها و دستور العمل‌های لازم نیز صادر و تبیین شده است.

وی افزود: در همین رابطه جلساتی را با معاون کنسولی وزارت خارجه برگزار کرده ایم که در این جلسات موضوع لغو روادید با 60 کشور دنیا از جمله چین نیز مطرح شده و به احتمال زیاد به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه ایران امن ترین کشور دنیاست، تاکید کرد: بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته گردشگران خارجی قبل از ورود به ایران 25 درصد از وضعیت امنیت ایران راضی هستند اما هنگام خروج از کشور میزان رضایت مندی این افراد از امنیت موجود درایران به 95 درصد افزایش می‌یابد.

موسوی افزود: با این حال آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان در تبلیغات و اخبار رسانه‌های خود ایران را کشوری نا امن برای گردشگران خارجی جلوه می‌دهند.

وی درباره لایحه‌ حراج آثار تاریخی ایران توسط آمریکا نیز گفت: قدرتمندانه از حقوق قانونی خود دفاع خواهیم کرد و کاملا مشخص است که این لایحه راه به جایی نخواهد برد.

معاون رئیس جمهور افزود: آنچه که مسلم است آمریکا از مطرح کردن این موضوع درست چند روز مانده به برگزاری مراسم 22 بهمن به دنبال مایوس کردن مردم و برهم زدن وحدت ملی بود و این احتمال وجود دارد که با توجه به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری باز هم شاهد تولید و باز نشر این اخبار کذب از سوی دولت آمریکا باشیم.

موسوی همچنین با اشاره به تهدیدات نرم دشمن با هدف نا امن جلوه دادن ایران یادآور شد: با این حال باید تمام تلاش خود را برای افزایش ورود گردشگر خارجی به ایران معطوف کنیم تا از طریق دیپلماسی فعال بتوانیم نقشه ها و تهدیدات کشورهای استعمارگر را خنثی کنیم.

وی درباره ایجاد موزه بزرگ ایران نیز گفت: این موزه به منظور نگهداری و حفاظت هرچه بیشتر از اشیا و اموال تاریخی موجود درموزه ملی ایران در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خوشبختانه از نظر تعداد و حجم آثار تاریخی موجود در موزه‌های کشور در دنیا بی نظیر هستیم با این حال از نظر نمایش آثار ضعیف عمل کرده ایم بنابر این با احداث موزه بزرگ ملی در کشور می‌توان به نمایش هرچه بهتر و با کیفیت تر آثار موزه ای کشور امیدوار بود.

موسوی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت ساختمان موزه ملی متعلق به 74 سال قبل است و برای نگهداری هرچه بهتر از اشیای موجود در موزه نیازمند احداث ساختمان جدید هستیم که در این ارتباط راهکارهای مناسب با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان انجام شده است به طوری که ساختمان جدید موزه ملی یک ساختمان مدرن و پیشرفته خواهد بود که در شان فرهنگ و تاریخ کهن ایران زمین است.
نظرات بینندگان