arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

چگونه با قدم زدن می توان کاهش وزن داشت؟

در هنگام کاهش وزن هیچ رویکردی وجود ندارد که بتوان گفت مناسب همه است. درواقع کاهش وزن می تواند فرایندی بسیار زمان بر باشد. یا می تواند فرایندی سریع باشد. به عبارتی کاهش وزن در افراد مختلف یکسان نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هنگام کاهش وزن هیچ رویکردی وجود ندارد که بتوان گفت مناسب همه است. درواقع کاهش وزن می تواند فرایندی بسیار زمان بر باشد. یا می تواند فرایندی سریع باشد. به عبارتی کاهش وزن در افراد مختلف یکسان نیست.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، یکی از سوالات رایج بین بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، این است که با چه میزان از یاده روی می توان وزن کم کرد. پاسخ این سؤال تا حد زیادی به عواملی مانند سن و سطح تناسب اندام شما بستگی دارد. به طور کلی ، افرادی که در ابتدای سفر به تناسب اندام خود قرار دارند ، می توانند با قدم زدن کمتر شروع کنند.

 اگر در این گروه قرار گرفته اید و به دنبال کاهش وزن خود هستید ، پس باید هدف خود را مشخص کنید و روزانه حداقل 5 مایل راه بروید. در یک مطالعه که در سال 2016 در ژورنال فیزیوتراپی در برزیل منتشر شد ، محققان تایلندی دریافتند که افراد دارای اضافه وزن که روزانه 10،000 قدم (حدود 5 مایل) در روز قدم زدند ، توانستند طی 12 هفته تقریبا 3.4 پوند را از دست بدهند.

اگر در حال حاضر بسیار فعال هستید ، پس با 5 مایل قدم زدن موفق به کاهش وزن نمی شوید. در سال 2008 ، محققان بیش از 3،000 بزرگسال سالم را برای مقاله ای که در مجله فعالیت های بدنی و سلامت منتشر شد ، مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که زنان بین 18 تا 40 سال برای لاغری باید 12000 قدم در روز (حدود 6 مایل) قدم بزنند. در همین حال ، مردان باید تا سن 50 سالگی این مسیر را ادامه دهند و بعد از آن می توانند آن را تا 11000 قدم (حدود 5.5 مایل) اضافه کنند. زنان بین 40 تا 50 سال نیز باید 11 هزار قدم در روز هدف بگیرند.

وقتی شروع به راه رفتن برای کاهش وزن می کنید ، به خاطر داشته باشید که فعالیت بدنی به تنهایی معمولاً برای ریختن پوند کافی نیست. شما همچنین باید به رژیم خود توجه کنید. نکته خوب دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که همه راهپیمایی ها به همان اندازه موثر نیستند. درواقع سرعت گام برداشتن یا شیب مسیر نیز در کاهش وزن موثر است.

 

نظرات بینندگان