arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

پاریس: با ایران درباره اجرای برجام گفت‌وگو می‌کنیم

ما به برجام بسیار متعهد هستیم و دقیقا به دلیل این تعهد بود که ساز و کار حل و فصل اختلاف را پیش‌بینی کردیم. از یک سو، برای این‌که به ایرانی‌ها نشان دهیم که نمی‌توانند هر دو ماه یکبار با انجام اقداماتی از توافق فاصله گرفته یا شکافی در آن ایجاد کنند. ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم، زیرا این به معناست که طرف ایرانی توافق هسته‌ای را زیرسئوال می‌برد، بنابراین قصد داریم در مورد رعایت مفاد توافق با آن‌ها گفت‌وگو کنیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاریس: با ایران درباره اجرای برجام گفت‌وگو می‌کنیموزیر خارجه فرانسه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن پرداختن به مسائل روز این کشور، درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله «برجام» به اظهار نظر پرداخت و گفت، پاریس کماکان متعد به اجرای توافق هسته‌ای حاصل‌شده در وین است.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه فرانسه»، «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در زمینه آخرین فعل و انفعالات پیرامون برجام گفت: «ما به برجام بسیار متعهد هستیم و دقیقا به دلیل این تعهد بود که ساز و کار حل و فصل اختلاف را پیش‌بینی کردیم. از یک سو، برای این‌که به ایرانی‌ها نشان دهیم که نمی‌توانند هر دو ماه یکبار با انجام اقداماتی از توافق فاصله گرفته یا شکافی در آن ایجاد کنند. ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم، زیرا این به معناست که طرف ایرانی توافق هسته‌ای را زیرسئوال می‌برد، بنابراین قصد داریم در مورد رعایت مفاد توافق با آن‌ها گفت‌وگو کنیم.»

 وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: «ما همچنین به اجرای برجام بسیار متعهد هستیم، زیرا هدف اساسی آن جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و اطمینان از عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه است. شما تصور کنید که اگر این کشور و در حقیقت دیگران، سلاح‌های هسته‌ای داشتند، آنگاه می‌توانست تقابل بین افراط‌گرایان را ایجاد کند.»

وزیر خارجه فرانسه در خاتمه گفت: «از این نظر ما با موضع آمریکا مخالفیم. آن‌ها هم این مسئله را می‌دانند و  ما نیز می‌گوییم که ساز و کار حل اختلاف دقیقا روشی بود که برای نجات برجام انجام دادیم و به این روش عمل خواهیم کرد. فکر می‌کنم تمام دلایل جدی از آن پشتیبانی می‌کنند و امیدوارم که موفق شویم.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان