arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

بورل: "معامله قرن" با معیارهای اتحادیه اروپا بررسی می شود / تنها راه حل واقعی برای پایان درگیری‌ها، تعهد به تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که طرح ادعایی صلح «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا موسوم به «معامله قرن» طبق معیارهای اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بورل: «جوسپ بورل» با صدور بیانیه ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، اعلام کرد: اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی (معامله قرن) را بررسی و ارزیابی خواهد کرد. این اقدام براساس موضع اتحادیه اروپا و همچنین تعهد قوی و متحد آن برای دست یابی به راه حل تشکیل دو دولت [فلسطین و اسرائیل] با در نظر گرفتن آرمان‌ های مردم فلسطین و اسرائیل و احترام به تمامی قطعنامه‌ های سازمان ملل متحد و توافق‌ های بین‌ المللی صورت می‌گیرد.
وی افزود که اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای همکاری در راستای از سرگیری مذاکرات معنادار به‌ منظور حل و فصل دائمی مشکلات و دست‌یابی به صلح پایدار اعلام می‌دارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که تنها راه حل واقعی برای پایان درگیری‌ها، تعهد به تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است.
دونالد ترامپ روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن" را اعلام کرد.
وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.
تمامی رهبران فلسطینی به خصوص «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدید خود را با طرح "معامله قرن" ترامپ اعلام کرده اند.
شهرهای مختلف فلسطین نیز در واکنش به این اقدام ترامپ، تظاهرات سراسری در غزه و کرانه باختری برگزار کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان