arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

محمود عباس:‌ برای سرنگونی توطئه‌های اسرائیل به جبهه مقاومت روی می‌آوریم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به رونمایی از طرح سازش تحمیلی آمریکا گفت که بیت‌المقدس فروشی نبوده و برای سرنگونی توطئه‌های اسرائیل به جبهه مقاومت روی می‌آوریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود عباس:‌ برای سرنگونی توطئه‌های اسرائیل به جبهه مقاومت روی می‌آوریم«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین سخنرانی پس از رونمایی از طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن، مخالفت کامل خود با این طرح را ابراز داشت.

وی در سخنرانی تاکید کرد: «قدس فروشی نیست و طرح شما توطئه‌ای است که به ثمر نخواهد نشست و هرگز دولت فلسطینی بدون قدس را نخواهیم پذیرفت.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در رونمایی از طرح ادعایی خود وعده داد با کمک کشورهای خارجی، ۵۰ میلیارد دلار در کشور فلسطین سرمایه‌گذاری خواهد شد و میزان تولید فرصت شغلی و رشد اقتصادی در فلسطین به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه سخنرانی خود با درخواست از تمامی فلسطینیان در متحد کردن صفوف خود گفت: «هرگز اجازه نخواهیم داد که حقوق تاریخی ملت فلسطین نادیده گرفته شود و راهبرد ما بر ادامه مبارزه برای پایان دادن به اشغالگری تمرکز خواهد یافت.»

عباس افزود: «پیروزی با ملت فلسطین خواهد بود و به دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف پایبند هستیم و توطئه‌ها برای از بردن موضوع فلسطین با شکست مواجه خواهد شد و از بین می‌رود.»

وی اضافه کرد: «برای سرنگون کردن توطئه‌های اسرائیل اولویت را به جبهه مقاومت می‌دهیم.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «هیچ چیز جدیدی در طرح ترامپ نسبت به آن چیزی که دو سال پیش شنیده بودیم وجود نداشت و طی این دو سال موضع ما تغییری نکرده و امروز نیز هرگز تغییر نخواهد کرد.»

عباس اضافه کرد: «وحدت ما ظلم و اشغالگری را سرنگون خواهد کرد و آمریکا به همراه انگلیس اعلامیه بالفور را ایجاد کرد و طرحی که امروز رونمایی شد آغاز اجرای آن بود.»

وی گفت که با جنبش مردمی مسالمت‌آمیز با طرح ترامپ مقابله خواهیم کرد و به برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی در کرانه باختری، غزه و قدس پایبند هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: «باید در راستای پایان اشغالگری و ایجاد استقلال و تغییر نقش وظایف تشکیلات خودگردان حرکت کنیم.»

محمود عباس گفت: «مخالف این هستیم که واشنگتن تنها میانجی در مذاکرات باشد و آماده مذاکره با اسرائیل تحت نظارت کمیته چهار جانبه هستیم.»

وی گفت: «مذاکرات فلسطینیان را با هدف ایجاد یکپارچگی آغاز می‌کنیم و در نشست امروز تمامی گروه‌های فلسطینی حضور داشتند.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: «به تلاش خود برای ایجاد دولت فلسطینی مستقل به پایتخت قدس شرقی ادامه خواهیم داد و از اصول خود کوتاه نخواهیم آمد.»

محمود عباس گفت: «با هنیه برای برگزاری دیداری در غزه به توافق رسیدیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه روز سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن که مدعی است برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها ارائه می‌شود، رونمایی کرد.

رئیس جمهور آمریکا این طرح را با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد. او پیشتر شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیمم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به این شهر فلسطینی منتقل کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی رژیم اسرائیل را که در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد، برسمیت بشناسند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان