arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

پنتاگون: ۵۰ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار آسیب مغزی شدند

پنتاگون درباره حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اعلام کرد که ۵۰ نیروی نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنتاگون درباره حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اعلام کرد که ۵۰ نیروی نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شده‌اند.

به گزارش سی. ان. ان، «توماس کمپبل» سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا امروز آسیب مغزی در ۵۰ نیروی نظامی آمریکایی تشخیص داده شده است.

وی افزود: از میان این ۵۰ نفر، ۳۱ نظامی در عراق تحت درمان قرار گرفته و به محل ماموریت خود بازگشتند.

کمپل گفت: ۱۸ نظامی دیگر هم برای انجام معاینات و درمان بیشتر به آلمان منتقل شدند.

به گفته وی، یک نظامی دیگر نیز به کویت منتقل شد و اکنون به محل ماموریتش بازگشته است.

چند مقام پنتاگون به سی. ان. ان گفتند احتمال می‌رود که این آمار باز هم تغییر کند. حدود ۲۰۰ نفر که در زمان حمله موشکی ایران در محل انفجار حضور داشتند، تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

پنتاگون و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ابتدا مدعی شده بودند که هیچ نیروی نظامی در حمله موشکی هشتم ژانویه (۱۸ دی ماه) ایران به عین الاسد زخمی یا کشته نشده است.

پنتاگون سرانجام اعتراف کرد که ۱۱ نظامی به دلیل آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند. این وزارتخانه سپس این آمار را به ۳۴ نفر افزایش داد و اکنون در مرحله سوم شمار افرادی را که به دلیل آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند ۵۰ نفر اعلام کرده است.

پنتاگون هفته گذشته گفته بود که آسیب مغزی نظامیان آمریکایی را جدی نمی‌داند؛ اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

به دنبال این اظهارات، گروه «کهنه‌ سربازان جنگ‌های خارجی» از ترامپ خواست برای کم اهمیت جلوه دادن مصدومیت نظامیان این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد عذرخواهی کند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به این جنایت، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان