arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

واشنگتن: اجساد نظامیان بازیابی و لاشه هواپیما ساقط شده در افغانستان منهدم شد

مقامات آمریکا اعلام کردند که اجساد سرنشینان هواپیمای ساقط شده این کشور در افغانستان را بازیابی کرده و لاشی هواپیما نیز از بین برده شده است. بامداد روز گذشته اعلام شد که یک فروند هواپیما در ولایت «غزنی» افغانستان سقوط کرده است. ساعاتی بعد مشخص شد که این هواپیما، یک هواپیمای شناسایی و ارتباطی «E-11A» نیروی هوایی آمریکا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سانی لگت» سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان روز گذشته(سه شنبه) گفت: اجساد سرنشینان هواپیمای ساقط شده این کشور در افغانستان را بازیابی کرده و لاشی این هواپیما نیز از بین برده شده است.

وی افزود: تفنگداران دریایی آمریکا همچنین موفق شدند که جعبه سیاه یا مرکز ثبت داده‌های این هواپیما را در محل حادثه کشف و لاشه هواپیمای ساقط شده در منطقه تحت کنترل طالبان را نیز منهدم کنند.

بامداد روز گذشته اعلام شد که یک فروند هواپیما در ولایت «غزنی» افغانستان سقوط کرده است. ساعاتی بعد مشخص شد که این هواپیما، یک هواپیمای شناسایی و ارتباطی «E-11A» نیروی هوایی آمریکا است.

منابع افغانستانی اعلام کرده‌اند که تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان تاکید کرد: بنظر می‌رسد این هواپیما در حال پرواز از قندهار به سمت کابل بوده که در میانه راه سقوط کرده است.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین در مورد علت سقوط هواپیما گفت: علت سقوط این هواپیما در حال بررسی است.

هرچند دولت آمریکا می‌گوید نشانه‌ای دال بر هدف قرار گرفتن این هواپیما وجود ندارد، اما سخنگوی گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است که نیروهای این گروه «به گونه‌ای تاکتیکی» این هواپیما را ساقط کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان