arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی به مجلس نمایندگان توضیح می‌دهد

در پی فشار مجلس نمایندگان آمریکا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی، رئیس کمیسیون روابط خارجی این مجلس گفت که مایک پمپئو در نشست ویژه این کمیسیون برای توضیح درباره سیاست واشنگتن در قبال ایران و عراق حضور می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الیوت انگل رئیس دموکرات کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان دیشب در بیانیه ای خبر داد که وزیر امور خارجه آمریکا موافقت کرده تا در جلسه ای ویژه که تاریخ تشکیل آن به زودی اعلام می شود، در این کمیسیون حاضر شود.

تعدادی از نمایندگان از جمله برخی از جمهوریخواهان هوادار ترامپ به دولت فشار می آورند تا اطلاعات بیشتری در مورد ترور سردار سلیمانی در اختیار آنان قرار دهد.

قانونگذاران آمریکایی تاکنون دو بار تلاش کرده اند تا جلسه ای با پمپئو تشکیل دهند که با مخالفت وی مواجه شدند. توافق اخیر دیپلمات ارشد آمریکا با رئیس کمیسیون پس از آن حاصل می شود که انگل تهدید کرد برای حضور وزیر امور خارجه آمریکا احضاریه صادر خواهد کرد.

اذعان قطره چکانی پنتاگون درخصوص تلفات ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، رغبت نمایندگان کنگره را برای توضیح دولت واشنگتن درباره دلایل اقدام تروریستی که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، افزایش داده است.

پنتاگون که پس از چند روز پنهان کاری، تعداد مصدومان پایگاه عین الاسد را ابتدا ۱۱ نفر و سپس ۳۴ نفر اعلام کرده بود، شب گذشته این آمار را ۵۰ نفر اعلام کرد. بسیار از مردم و مسئولان آمریکا نگران عواقب اقدامات جنگ طلبانه دولت ترامپ به ویژه در منطقه خاورمیانه هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان