arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

سوئد: معامله قرن برای ما و اروپا الزام‌آور نیست

وزیر خارجه سوئد اعلام کرد، کشورش از موضع سازمان ملل درمورد مسأله فلسطین حمایت می‌کند و راهکار "دوکشوری" را تضمینی برای صلح پایدار و عادلانه می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، آن لیند، وزیر خارجه سوئد در واکنش به طرح معامله قرن که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آن را روز سه شنبه اعلام کرد و مدعی شد هدف از این طرح حل و فصل مسأله فلسطین است، گفت: این طرح برای سوئد و اتحادیه اروپا الزام‌آور نیست. موضع این دو درباره مسأله فلسطین روشن است و از تلاش‌های بین‌المللی با نظارت سازمان ملل بر حل مسأله فلسطین براساس راهکار تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین به گونه‌ای که در کنار یکدیگر در صلح زندگی کنند، حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مذاکرات باید مطابق با قوانین بین‌المللی باشد، تأکید کرد، سوئد از قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل حمایت می‌کند.

لیند گفت: برای اینکه صلح عادلانه و پایدار باشد، باید مطالبات فلسطین و اسرائیل را به طور یکسان در نظر بگیریم. بنابراین ما حمایت خود را از موضع سازمان ملل در حل این مسئله بر اساس راهکار تشکیل دو کشور تأکید می‌کنیم.

ترامپ روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن طرح ادعایی معامله قرن را با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دوره‌اش در حال اتمام است، اعلام کرد. این طرح که تشکیلات خودگردان فلسطین و همه گروه‌های مقاومت رد کرده‌اند، شامل تشکیل کشور فلسطین به پایتختی تنها بخش کوچکی از قدس شرقی است و قدس اشغالی را سراسر پایتخت رژیم صهیونیستی قرار داده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان